سال ۲۰۲۰ دوران قابل‌توجهی برای کلیه طرفداران برند وان‌پلاس به‌شمار می‌رود. از این گذشته کمپانی چینی اخیرا از نخستین اسمارت‌فون میان‌رده خود با نام وان‌پلاس نورد (Nord) رونمایی کرده است. این دستگاه نخستین اسمارت‌فون عرضه شده از سری نورد به‌شمار می‌رود. بر اساس پیش‌بینی‌ها یکی از هندست‌های مذکور با تراشه اسنپ‌دراگون ۶۹۰ ۵G عرضه می‌شود؛ در حالی‌که دستگاه دیگر با اسم رمز “Clover” با تراشه اسنپ‌دراگون ۴۶۰ روانه بازار خواهد شد. همچنین کمپانی از نخستین ایربادز کاملا بی‌سیم خود نیز رونمایی کرد. اگرچه طی ماه‌های گذشته کمپانی وان‌پلاس بارها طرفداران خود را سورپرایز نموده است؛ اما معرفی اسمارت‌فون وان‌پلاس ۸T به‌ندرت کاربران را شگفت‌زده خواهد کرد.

امروز به لطف کالبدشکافی بتای ۴ سیستم‌عامل OxygenOS 11 نخستین تصویر از نمایشگر این هندست منتشر شده است. تصویر مذکور نخستین شمای کلی از اسمارت‌فون آینده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد؛ هندستی که احتمالا از اسم رمز “Kebab” برخوردار است.

اخبار فوق توسط کاربری با شناسه XDA-Member منتشر شده است؛ شخصی که با اخبار وان‌پلاس آشنایی بسیار زیادی دارد. وی به کالبدشکافی فیرم‌ور بتای OxygenOS 11 برای وبلاگ Oxygen Updater پرداخت و متوجه وجود برخی جزئیات جالب احتمالی در خصوص اسمارت‌فون وا‌ن‌پلاس ۸T شد. وی در وهله نخست اپلیکیشن دوربین جدید وان‌پلاس را کالبدشکافی نمود. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که کمپانی بر روی قابلیت پشتبانی از ضبط ویدیویی ۸K کار می‌کند. این مشخصه در هیچ یک از دستگاه‌های وان‌پلاس قابل دسترس نیست؛ اما می‌تواند به‌همراه اسمارت‌فون وان‌پلاس ۸T معرفی شود. این پرچم‌دار مشخصا با یک سنسور دوربین ۶۴ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد؛ حسگری که به آسانی می‌تواند ویدیوهایی با رزولوشن ۸K را ضبط نماید.

با بررسی مجدد رندر فوق متوجه خواهید شد که این تصویر هنگام راه‌اندازی سیستم روی وان‌پلاس ۸T به نمایش گذاشته خواهد شد. این تصویر نشان‌دهنده نمایشگری تخت با یک حفره کروی‌شکل در گوشه فوقانی سمت چپ صفحه‌نمایش است. اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس ۸ و ۸ پرو مجهز به نمایشگرهای خمیده هستند؛ در حالی‌که وان‌پلاس نورد از سیستم دوربین با حفره کروی‌شکل دوگانه بهره می‌گیرد. صرفنظر از ماژول دوربین و تصویر پس‌زمینه، کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا و دکمه پاور در سمت راست بدنه دستگاه قرار دارند. دکمه پاور دقیقا پایین‌تر از کلید کشویی هشدار موسوم به Alert Slider مستقر شده است.

در صورت تبعیت وان‌پلاس از برنامه زمانی معمول خود انتظار می‌رود که اسمارت‌فون وان‌پلاس ۸T طی پاییز پیش رو به بازار عرضه شود. بر این اساس و با توجه به تصویر لو رفته به آسانی می‌توان اعلام کرد که دوران افشای اطلاعات پیرامون وان‌پلاس ۸T آغاز شده است.

اضافه شدن قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی به دستگاه‌های آینده وان‌پلاس

وان‌پلاس همواره بر یک سنت تکراری یعنی عدم پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی در اسمارت‌فون‌های خود پافشاری نموده است. گوگل و سایر کمپانی‌های چینی بر این باورند که کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی بسیار کند و ناامن هستند و وان‌پلاس نیز از این ایده تبعیت می‌کند. چنین نظریه‌ای می‌تواند صحیح باشد؛ اما دسترسی کاربران به فضای اضافی برای ذخیره‌سازی برخی فایل‌ها نظیر ویدیو و فیلم بسیار مفید خواهد بود. بر این اساس پرچم‌داران آینده کمپانی از کارت‌های حافظه میکرو اس‌دی پشتیبانی نخواهند کرد؛ اما گوشی‌های میان‌رده آینده وان‌پلاس از چنین قابلیتی بهره‌مند خواهند شد.

این مشخصه احتمالا همراه با اسمارت‌فون وان‌پلاس Clover مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون ۴۶۰ رونمایی خواهد شد. این محصول مقرون‌به‌صرفه‌ترین اسمارت‌فون کمپانی تا به امروز قلمداد می‌شود؛ هندستی که در طیف محصولات ارزان‌قیمت وان‌پلاس با برچسب قیمتی کمتر از ۲۰۰ دلار طبقه‌بندی خواهد شد.

نوشته وان‌پلاس ۸T احتمالا با قابلیت پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس‌دی عرضه خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر