گوگل بومی

روز گذشته ابولحسن داوودی، دبیر شورای عالی فضای مجازی در آیین افتتاح مرکز داده شبکه ملی اطلاعات اعلام کرد: برسی‌های ما در جلسات برگزار شده میان وزارت ارتباطات و مرکز ملی اطلاعات نشان می‌دهد که حداقل به سه قطب بزرگ مرکز داده در کشور نیاز داریم. تعدادی از پروژه‌ها مانند پیام‌رسان و موتور جستجو بومی نیاز دارند تا در ابتدا مورد حمایت دولت قرار بگیرند تا بتوانند به رشد مورد نظر رسیده و سپس به صورت مستقل راه خود را طی کنند.

این خبر را نیز مشاهده کنید: مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات و مرکز تبادل ترافیکی (IPX) افتتاح شدند

وی با تاکید به پیشرفت زیرساخت‌های کشور در زمینه فناوری اطلاعات گفت: بخشی دیگر از زیر ساخت‌های کشور دیتاسنتر‌های های‌تک “High Tech” هستند که در این زمینه هنوز به هدف مورد نظر نرسیده‌ایم. برای این منظور نیاز است تا بخش خصوصی به بخش‌هایی از شبکه ملی اطلاعات ورود کند. دیتاسنترهای های‌تک مراکزی هستند که به آخرین فناوری‌های روز دنیا مجهز بوده و برای پیشرفت و توسعه کشور ضروری هستند.

فیروز آبادی در مورد برنامه شورای عالی فضای مجازی در مورد حمایت از پیام‌رسان‌های بومی گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، برنامه داریم تا از سه پیام‌رسان بومی تا زمانی که به پنج میلیون کاربر برسند، حمایت کنیم. پس از آن خودشان باید کسب و کارشان را رونق دهند. در این حوزه اگر بخش خصوصی وارد شود نیاز به حمایت‌ ما نیست. در بخش‌هایی مانند خرده فروشی، حمل و نقل و توریست حمایتی از طرف ما شکل نگرفت ولی رشد خوبی داشتند.

نوشته دبیر شورای عالی فضای مجازی: به ساخت گوگل بومی نیاز داریم! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .