آنر از کنفرانس مطبوعاتی رویداد IFA برای معرفی ۲ تبلت اندرویدی و ۳ لپ‌تاپ با پردازنده‌های سری رایزن ۴۰۰۰ به مخاطبان جهانی استفاده کرد. یکی از این لپ‌تاپ‌ها در واقع مدل جانشین محصولی با پردازنده اینتل است که پیش‌تر و در اوایل سال جاری روانه بازار شده بود؛ در حالی‌که در ۲ مدل دیگر پردازنده‌های سری رایزن ۳۰۰۰ به رایزن ۴۰۰۰ ارتقاء یافته است.

آنر مجیک‌بوک پرو

مدل پیشین مجیک‌بوک پرو مجهز به پردازنده اینتل در ماه مه معرفی شد و مدل جدید با پردازنده AMD به‌عنوان جانشین این محصول روانه بازار می‌شود. این لپ‌تاپ در عوض به‌کارگیری پردازنده نسل دهمی اینتل از تراشه Ryzen 5 4600H APU ساخت شرکت AMD بهره‌برداری خواهد کرد. این تراشه مجهز به یک پردازنده ۶ هسته‌ای (با فرکانس پایه ۳٫۰ گیگاهرتز و حداکثر فرکانس ۴٫۰ گیگاهرتز) با ۱۲ رشته پردازشی است. همچنین پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای این تراشه با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

کاربران کماکان به ۱۶ گیگابایت رم DDR4 دو کاناله و ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe SSD دسترسی خواهند داشت. این بار از GPU اکسترنال هیچ خبری نیست؛ زیرا پردازنده رایزن از تراشه گرافیکی اختصاصی Vega بهره می‌گیرد. با این‌حال به منظور حفظ کارآیی تراشه APU با توان حرارتی ۴۵ واتی کماکان شاهد به‌کارگیری سیستم خنک‌کننده پیشرفته شامل لوله‌های دوگانه انتقال‌دهنده حرارت همراه با فن‌های دوگانه هستیم.

آنر مجیک‌بوک پرو مجهز به تراشه AMD Ryzen 5 4600H

بدنه آلومینیومی این لپ‌تاپ وزنی معادل با ۱٫۷ کیلوگرم (۳٫۷۵ پوند) دارد که برای یک لپ‌تاپ ۱۶٫۱ اینچی کاملا سبک به‌نظر می‌رسد. نمایشگر آنر مجیک‌بوک پرو دارای حواشی باریک بوده (پهنای ۴٫۹ میلی‌متری در حواشی فوقانی و جانبی) و این لپ‌تاپ از نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه ۹۰ درصدی برخوردار است. پنل نمایشگر با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۰۸۰ پیکسلی خود دارای نرخ کنتراست ۱۰۰۰:۱ بوده و طیف رنگی sRGB را به‌طور کامل تحت پوشش قرار می‌دهد.

ظرفیت باتری مشابه نمونه مورد استفاده در مدل اینتلی بوده و معادل ۵۶ وات‌ساعت است. بعلاوه مدت زمان شارژدهی باتری نیز مشابه مدل پیشین است. بدین‌ترتیب با یک نوبت شارژ باتری دستگاه قادر به پخش ویدیو برای مدت ۱۱ ساعت خواهد بود. فرآیند شارژ از طریق یک آداپتور USB-C با توان ۶۵ وات و وزن ۱۶۰ گرم انجام می‌شود. این شارژر ظرف مدت تنها ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری را به ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

پورت‌های منتخب دستگاه شامل (HDMI 2.0، USB-C، USB-A (3.2 Gen 1 و جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری هدفون است. همچنین این لپ‌تاپ مجهز به اسکنر اثرانگشت و یک دوربین پاپ‌آپ مخفی شده در کیت پشتی صفحه‌کلید است.

آنر مجیک‌بوک پرو از روز ۷ سپتامبر (۱۷ شهریورماه) در کشور آلمان و از روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریورماه) در کشورهای فرانسه و بریتانیا عرضه خواهد شد. این محصول با برچسب قیمتی ۹۰۰ یورویی فروخته می‌شود؛ اما خریداران اولیه از تخفیف ۱۰۰ یورویی بهره‌مند خواهند شد.

آنر مجیک‌بوک ۱۴ و ۱۵

مجیک‌بوک ۱۴ و ۱۵ دو لپ‌تاپ سبک‌وزن مجهز به پردازنده AMD Ryzen 5 4500U محسوب می‌شوند. این تراشه ۱۵ واتی مجهز به ۶ هسته و ۶ رشته پردازشی (فرکانس پایه پردازنده معادل ۲٫۳ گیگاهرتز و سقف فرکانس آن برابر با ۴٫۰ گیگاهرتز است) و پردازنده گرافیکی ۶ هسته‌ای با فرکانس ۱٫۵ گیگاهرتز است. در مورد هر ۲ محصول کاربران قادر به انتخاب پیکره‌بندی‌هایی با ۸ یا ۱۶ گیگابایت رم DDR4 دو کاناله و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه NVMe SSD خواهند بود. این لپ‌تاپ‌ها به‌عنوان جانشین مدل‌های مجهز به پردازنده‌های سری رایزن ۳۰۰۰ در سال گذشته روانه بازار می‌شوند.

آنر مجیک‌بوک ۱۵ با پردازنده AMD Ryzen 5 4500U

آنر مجیک‌بوک ۱۵ مجهز به یک نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی (با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه ۸۷ درصدی) است؛ در حالی‌که مدل کوچکتر از یک پنل ۱۴ اینچی (با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه ۸۴ درصدی) بهره می‌گیرد. هر ۲ نمایشگر دارای رزولوشن ۱۰۸۰p هستند. بدنه اصلی لپ‌تاپ‌ها از جنس آلومینیوم ساخته شده است؛ در حالی‌که حواسی اطراف نمایشگر ساختاری پلی‌استری دارد. وزن لپ‌تاپ بزرگتر معادل ۱٫۵۳ کیلوگرم (۳٫۳۷ پوند) و وزن مدل کوچکتر برابر با ۱٫۳۸ کیلوگرم (۳٫۰۴ پوند) است. وضعیت عجیب باتری در نسل‌های پیشین این‌بار نیز کماکان ادامه یافته است. لپ‌تاپ ۱۴ اینچی مجهز به یک باتری ۵۶ وات‌ساعتی است؛ در حالی‌که مدل ۱۵٫۶ اینچی از یک باتری ۴۲ وات‌ساعتی بهره می‌گیرد.

فرآیند شارژ از طریق درگاه USB-C و یک آداپتور ۶۵ واتی انجام می‌شود. با اتصال دستگاه به این شارژر ظرف مدت تنها ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری ۵۰ درصد افزایش پیدا می‌کند. در کنار درگاه USB-C یک پورت USB A 3.0، یک پورت USB-A 2.0، یک درگاه HDMI و جک صوتی ۳٫۵ میلی‌متری هدفون سایر درگاه‌های ارتباطی لپ‌تاپ‌های فوق را تشکیل می‌دهند.

آنر مجیک‌بوک ۱۴ با پردازنده AMD Ryzen 5 4500U

مدل جدید مجیک‌بوک ۱۴ از روز ۲۱ سپتامبر (۳۱ شهریورماه) در کشورهای فرانسه، بریتانیا و آلمان عرضه خواهد شد. مدل مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD با برچسب قیمتی ۷۵۰ یورویی در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت. عرضه تبلیغاتی این مدل شامل یک ابزارجانبی رایگان خواهد بود و کاربران می‌توانند از بین یک موس، روتر Honor Router 3، ایرفون‌های بلوتوثی آنر یا کوله‌پشتی آنر یکی را انتخاب کنند.

چنان‌چه مایل به خریداری یک لپ‌تاپ بزرگتر هستید؛ در این‌صورت بایستی بدانید که مجیک‌بوک ۱۵ در اوایل ماه اکتبر و با قیمت‌گذاری کمی ارزان‌تر به بازار عرضه خواهد شد. مدلی از این لپ‌تاپ مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD با قیمت‌گذاری ۷۰۰ یورویی در دسترس خریداران قرار می‌گیرد.

مدل قدیمی مجیک‌بوک ۱۴ به محبوبیتی فوق‌العاده دست یافت. این محصول جزو ۳ لپ‌تاپ پرفروش وبسایت Amazon DE و ۵ لپ‌تاپ پرفروش فروشگاه Boulanger در فرانسه و ۱۰ لپ‌تاپ پرفروش وبسایت Amazon UK بود.

آنر پد ۶

آنر پد ۶ مجهز به یک نمایشگر ۱۰٫۱ اینچی با رزولوشن ۱۹۲۰×۱۲۰۰ پیکسل و نسبت ابعاد ۱۶:۱۰ است. بدنه دستگاه از جنس آلومینیوم بوده و ضخامتی معادل با ۷٫۵۵ میلی‌متر و وزنی برابر با ۴۶۰ گرم دارد. این تبلت مجهز به ۲ اسپیکر با فناوری صوتی Histen 6.1 هواوی است.

آنر پد ۶

توان پردازشی آنر پد ۶ از طریق تراشه کایرین ۷۱۰A همراه با ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی تامین می‌شود. همچنین پیکره‌بندی متفاوتی از این تبلت شامل ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه‌داخلی نیز روانه بازار خواهد شد. این تبلت با سیستم‌عامل اندروید ۱۰٫۰ و رابط کاربری Magic UI 3.1 در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. آنر پد ۶ در ۲ نسخه LTE و وای‌فای عرضه خواهد شد.

آنر پد X6

آنر پد X6 نسخه مقرون‌به‌صرفه‌تر آنر پد ۶ بوده و از یک نمایشگر ۹٫۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۰×۸۰۰ پیکسل بهره می‌گیرد. اگرچه این مدل نیز دقیقا همانند آنر پد ۶ از یک بدنه آلومینیومی برخوردار است.

آنر پد X6

تراشه مورد استفاده در تبلت نیز از نوع کایرین ۷۱۰A است. با این‌حال آنر پد X6 تنها با یک پیکره‌بندی شامل ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه خواهد شد. این تبلت همانند مدل دیگر مجهز به یک دوربین ۲ مگاپیکسلی در قسمت جلویی، یک دوربین ۵ مگاپیکسلی در قسمت پشتی و ۲ عدد اسپیکر است.

نوشته آنر در جریان رویداد IFA 2020 از تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های جدید خود رونمایی کرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر