موسسه International Data Corporation یا به اختصار IDC گزارش جدید خود پیرامون بازار جهانی اسمارت‌فون را منتشر کرد. بر اساس اظهارات این موسسه تحقیقاتی بازار جهانی اسمارت‌فون در سال ۲۰۲۲ احیا خواهد شد. همچنین تا سال ۲۰۲۳ هندست‌های ۵G سهمی ۵۰ درصدی از کل بازار را به خود اختصاص خواهند داد.

در دنیای سریع امروزی اسمارت‌فون‌ها به ضرورتی انکارناپذیر تبدیل شده‌اند. با این‌حال اکنون چند سالی است که بازار جهانی اسمارت‌فون روندی نزولی را پشت سر می‌گذارد. پیش‌بینی‌های قبلی از بهبود اوضاع تا پایان سال ۲۰۲۰ حکایت داشتند. به‌دنبال شیوع فراگیر بیماری کووید ۱۹ این سناریو نه‌تنها عملی نشد؛ بلکه روند نزولی بازار اسمارت‌فون با شتاب بیش‌تری ادامه پیدا کرد.

در حال حاضر موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که طی سال ۲۰۲۰ بازار جهانی اسمارت‌فون با افت ۹٫۵ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شود. بدین‌ترتیب تعداد اسمارت‌فون‌های فروخته شده طی سال ۲۰۲۰ به ۱٫۲ میلیارد دستگاه خواهد رسید. این پیش‌بینی علیرغم عملکرد فراتر از حد انتظار بازار طی ۳ ماهه دوم امسال مطرح شده و از کاهش ۱۷ درصدی فروش اسمارت‌فون‌ها نسبت به دوره مشابه سال قبل ناشی می‌شود.

به گفته رایان ریت؛ تحلیل‌گر موسسه IDC روند رشد بازار طی سالیان پیش رو مدیون هندست‌های ۵G خواهد بود؛ چرا که این محصولات کماکان به‌عنوان یک اولویت مورد توجه تولیدکنندگان قرار خواهند گرفت. با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا کمپانی‌ها برنامه‌های تولیدی خود را تعدیل نمودند. آن‌ها اکثرا هزینه‌های تولید دستگاه‌های ۴G را کاهش می‌دهند؛ چرا که بر اساس پیش‌بینی‌ آن‌ها اسمارت‌فون‌های ۵G نهایتا بازارهای توسعه‌یافته را تحت سیطره خود قرار خواهند داد. بدین‌ترتیب تا پایان سال ۲۰۲۰ فضای کمتری برای فروش گجت‌های ۴G باقی خواهد ماند.

موضوع مهم‌تر اینکه با وجود بحران اقتصادی، میانگین قیمت فروش (ASP) دستگاه‌های ۵G در سال ۲۰۲۰ و پس از آن کماکان به روند نزولی خود ادامه خواهد داد. حتی طی ۳ ماهه گذشته نیز ۴۳ درصد هندست‌های ۵G فروخته شده در چین دارای برچسب قیمتی ارزان‌تر از ۴۰۰ دلار بودند. موسسه IDC پیش‌بینی می‌کند که تا سال ۲۰۲۳ میانگین قیمت فروش اسمارت‌فون‌های ۵G در جهان به ۴۹۵ دلار برسد؛ پدیده‌ای که به نوبه خود سهم هندست‌های ۵G از بازار را به ۵۰ درصد افزایش خواهد داد.

نابیلا پوپال؛ تحلیل‌گر موسسه IDC معتقد است که بازار جهانی اسمارت‌فون در سال ۲۰۲۱ رشد سالیانه ۹ درصدی را تجربه خواهد کرد؛ اما این پدیده از افت فاحش فروش در سال ۲۰۲۰ ناشی خواهد شد. به گفته وی تا پایان سال ۲۰۲۰ شرایط بهبود نخواهد یافت و در این میان دستگاه‌های ۴G پایین‌رده تا میان‌رده با سهم ۸۰ درصدی خود از فروش اسمارت‌فون‌ در بازارهای توسعه‌یافته نقش مهمی را ایفا خواهند کرد.

نوشته پیش‌بینی سهم ۵۰ درصدی هندست‌های ۵G از بازار جهانی اسمارت‌فون در سال ۲۰۲۳ اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .