هواوی HarmonyOS

براساس اخبار و گزارش‌ها، هواوی قصد دارد تا اواخر سال جاری میلادی نسخه دوم سیستم‌عامل HarmonyOS را عرضه کند. این سیستم‌عامل در چین با نام HongMengOS شناخته می‌شود. گفته می‌شود که نسخه دوم سیستم‌عامل اختصاصی هواوی به‌زودی برای ساعت‌های هوشمند، کامپیوترهای شخصی و حتی تبلت‌های این شرکت منتشر خواهد شد.

این خبر توسط یک وبلاگ‌نویس چینی در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شده است. طبق اطلاعات موجود در پست شخص افشاکننده، HarmonyOS به‌زودی عرضه خواهد شد، اما احتمال می‌رود که در سال جاری میلادی برای تلفن‌های هوشمند منتشر نشود.

هواوی HarmonyOS

علاوه‌بر این، HarmonyOS 2.0 به همراه HMS Core 5.0 یا همان سرویس‌های موبایل هواوی در دسترس قرار می‌گیرد. بیش از یک سال است که اکوسیستم HMS هواوی در حال توسعه بوده و در این مدت ۷۰۰ میلیون کاربر فعال در سراسر جهان از آن استفاده کرده‌اند. بیش از ۸۰٫۰۰۰ اپلیکیشن و ۱٫۶ میلیون توسعه‌دهنده ثبت شده نیز در این اکوسیستم حضور دارند.

شایعات به ما می‌گویند که HarmonyOS جدید در سال جاری برای کامپیوترهای شخصی، مانند نوت‌بوک‌ جدید میت‌بوک X منتشر می‌شود. بنابراین، می‌توان گفت که هواوی از سیستم‌عامل ویندوز فاصله گرفته است. پیش از این نیز یو چنگ‌دونگ، مدیر ارشد هواوی اعلام کرده بود که ساعت‌های هوشمند و دستگاه‌های اینترنت اشیا (IoT) این شرکت در آینده‌ای نزدیک به HarmonyOS مجهز می‌شوند. گزارش مذکور هنوز تایید نشده است و ما باید تا زمان انتشار یک بیانیه رسمی منتظر بمانیم.

نوشته نسخه دوم HarmonyOS هواوی تا اواخر امسال برای تبلت‌ها، کامپیوترها و ساعت‌های هوشمند عرضه می‌شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر