مجله Fast Company، عنوان “نوآورترین شرکت سال ۲۰۲۰″ را به مایکروسافت اعطا کرد. مایکروسافت این عنوان را مشخصا به خاطر موفقیت پلت‌فرم ارتباط و همکاری مایکروسافت تیمز (Microsoft Teams) دریافت کرده است. Fast Company در این‌باره گفته:

سلطه مایکروسافت جای هیچ بحثی ندارد؛ سرویس تیمز این شرکت، روزانه بیش از ۲۰ میلیون کاربر دارد و ۹۱ شرکت از ۱۰۰ کمپانی برتر آمریکا (Fortune 100) از آن استفاده می‌کنند. این سرویس، سال گذشته بهبودهای زیادی داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به ادغام بیشتر با فناوری هوش مصنوعی و ارایه ابزارهای مفید برای گروه‌هایی مانند پزشکان و کارمندان صنعت خدمات که ارتباط مستقیم و رو در رو با مردم دارند، اشاره کرد.

این جایزه مسلما ضربه محکمی به کمپانی Slack وارد خواهد کرد. این شرکت گرچه ورود مایکروسافت به کسب‌وکار پلتفرم‌های کار گروهی در سال ۲۰۱۶ را با گفتن این جمله که “ما از داشتن رقبای قدرتمندی مانند مایکروسافت هیجان‌زده هستیم” خوش‌آمد گفته بود، اما در حال‌حاضر رقابت شدیدی با مایکروسافت دارد.

این‌روزها، Slack مایکروسافت را متهم به رفتار ناجوانمردانه کرده و تهدید به شکایت رسمی در رابطه با قانون آنتی‌تراست کرده است.

البته مایکروسافت شاید جایزه حسن‌نیت را نیز باید برای سرویس تیمز خود دریافت می‌کرد. این شرکت در پی شیوع ویروس کرونا اقدامات خوبی را انجام داد و چندین قابلیت پولی این پلت‌فرم را به‌طور رایگان در دسترس کمپانی‌ها گذاشت و با این کار به شرکت‌های کوچک اجازه داد تا پروژه‌های خود را به‌نحو موثرتری از داخل منزل مدیریت کنند و کارمندان آن‌ها کمتر در معرض ویروس کشنده کرونا قرار داشته باشند. مایکروسافت تیمز، سال گذشته برای دومین سال پیاپی جایزه بهترین پلتفرم ارتباطی دنیا را دریافت کرد.

امروز مایکروسافت اعلام کرد که تیمز اکنون توسط ۹۱ شرکت از ۱۰۰ کمپانی برتر آمریکا استفاده می‌شود و گفت که بعد از ناچار شدن کارمندان به کار از داخل منزل به‌خاطر ویروس کرونا، پیش‌بینی می‌کند که میزان استفاده از تیمر، ۵۰۰ درصد افزایش یابد.

نوشته مایکروسافت به عنوان نوآورترین شرکت سال ۲۰۲۰ شناخته شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .