شبکه 5G اریکسون

شرکت اریکسون صدمین توافقنامه تجاری در زمینه شبکه ۵G را به امضا رساند که در نبرد میان شرکت‌های نوکیا و هواوی نقطه عطف مهمی به شمار می‌رود. این شرکت سوئدی اولین قرارداد همکاری خود در زمینه ۵G را در سال ۲۰۱۴ انعقاد کرده بود و با اپراتورهای موبایل مختلفی در بخش آزمایش شبکه ۵G New Radio (NR) کار می‌کرد. چهار سال پس از آن، یعنی در سال ۲۰۱۸ اولین شبکه ۵G تجاری توسط این شرکت راه‌اندازی شد.

صدمین قرارداد تجاری اریکسون در ماه گذشته با اپراتور Telekom Slovenije امضا شد که برای اولین بار، جدیدترین نسل از شبکه اینترنت همراه در اختیار کاربران کشور اسلوونی قرار گرفت. کیت‌های شرکت اریکسون تا به امروز در ۵۸ شبکه ۵G جهان مورد استفاده تجاری قرار گرفته‌اند که این موضوع هر دو فناوری رادیویی و شبکه را شامل می‌شود.

Börje Ekholm، مدیرعامل اریکسون درباره این موضوع گفت: “نیازهای مشتریان ما یکی از اهداف اصلی توسعه و تکامل فناوری ۵G اریکسون است که از آغاز کار ما به عنوان یک نقش اساسی و مهم شناخته می‌شود.”

مدیرعامل این شرکت در ادامه افزود: “ما افتخار می‌کنیم که تعهد و خدمات منحصر‌به فرد ما در سطح جهان باعث شد که صدمین قرارداد خود برای دسترسی به اهداف مهمی، از جمله فناوری اینترنت ۵G را به امضا برسانیم. هم‌چنین، ما مشتریان خود را به عنوان یک عامل اصلی برای استفاده از مزایای شبکه ۵G در بخش‌های مختلف، مثل صنعت، جامعه و کشورها می‌شناسیم، چرا که کاربران یکی از مهم‌ترین عوامل برای ایجاد یک زیرساخت در کشورها هستند.”

پس از تقاضای اپراتورهای مخابراتی در سه‌ماهه دوم سال جاری میلادی، بخش فروش تجهیزات و فناوری شبکه‌های ۵G اریکسون رشد چهار درصدی را تجربه کرد. این شرکت قراردادهایی را در اروپا، آمریکای شمالی و آسیا به امضا رسانده که یکی از مهم‌ترین قراردادهای اریکسون، همکاری با سه اپراتور بزرگ چینی است.

شبکه 5G اریکسون

گام‌های بلند اپراتورها، تامین‌کنندگان تجهیزات شبکه و دولت چین در این مسیر بدان معناست که این کشور در آینده‌ای بسیار نزدیک یکی از رهبران حوزه شبکه ۵G خواهد شد. این در حالیست که آمریکا و کشورهای اروپایی به دلیل شیوع ویروس کرونا از قافله جا مانده‌اند و مسیر طولانی‌تری را در پیش دارند. اریکسون انتظار دارد که تا سال ۲۰۲۵ میلادی ۲٫۸ میلیارد دستگاه به شبکه ۵G متصل شوند که ۲۰۰ میلیون بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی کارشناسان است.

نوشته شرکت اریکسون صدمین قرارداد مرتبط با توسعه شبکه ۵G را به امضا رساند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر