امروز برند آنر از هندست‌های دوگانه سری پلی ۴ رونمایی کرد. این ۲ گوشی از قابلیت اتصال به شبکه ۵G برخوردار بوده و با تراشه‌های قدرتمند ۷ نانومتری و امکانات عکاسی پیشرفته روانه بازار می‌شوند. این ۲ هندست علیرغم تشابه در شمای نامگذاری دارای تفاوت‌های قابل ملاحظه‌ای با یکدیگر هستند.

آنر پلی ۴ پرو

آنر پلی ۴ پرو از تراشه کایرین ۹۹۰ (چیپست ۷ نانومتری مجهز به مودم ۵G خارجی) استفاده می‌کند. بدین‌ترتیب این هندست ضمن ارائه عملکردی همتراز با محصولات پرچم‌دار از قابلیت اتصال به شبکه ۵G نیز بهره‌مند خواهد بود. این اسمارت‌فون با رابط کاربری Magic UI 3.1 (بر پایه سیستم‌عامل اندروید ۱۰)، ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی عرضه می‌‌شود.

آنر پلی ۴ پرو در رنگ‌های مشکی و آبی

آنر پلی ۴ پرو مجهز به تنها ۲ دوربین پشتی است؛ اگرچه این دوربین‌ها کاملا خاص و منحصربه‌فرد هستند. دوربین اصلی از حسگر IMX600 ساخت سونی بهره می‌گیرد. این حسگر با اندازه ۱/۱٫۷ اینچی و رزولوشن ۴۰ مگاپیکسلی خود مجهز به فیلتر RYYB است. بر اساس ادعای آنر این سنسور قادر به جذب ۴۰ درصد نور بیش‌تر نسبت به حسگرهای سنتی بوده و سطح شاخص ISO را به رقم ۲۰۴۸۰۰ ارتقاء می‌دهد. دوربین دوم دارای قابلیت زوم اپتیکال ۳ برابری، زوم هیبریدی ۵ برابری و زوم دیجیتال حداکثر ۳۰ برابری است. این دوربین مجهز به قابلیت تثبیت‌کنندگی نوری تصاویر (OIS) بوده و تصاویر ۸ مگاپیکسلی را به ثبت می‌رساند. همچنین سیستم فوکوس خودکار لیزری تعبیه شده به بهینه‌سازی فرآیند فوکوس اتوماتیک کمک می‌کند.

این هندست قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۶۰ فریم برثانیه بوده و به منظور جبران فقدان قابلیت OIS روی دوربین اصلی از قابلیت تثبیت‌کنندگی AIS برخوردار است. این قابلیت مدیون وجود پردازنده سیگنال تصویری کایرین (Kirin ISP) خواهد بود.

نمایشگر LCD با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و اندازه ۶٫۵۷ اینچی خود مجهز به حفره دوگانه است. این حفره از دوربین سلفی اصلی ۳۲ مگاپیکسلی و دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی میزبانی می‌کند. هر ۲ دوربین مجهز به لنزهایی با فوکوس ثابت هستند. باتری ۴۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی از فناوری شارژ سریع ۴۰ واتی پشتیبانی می‌کند. بدین‌ترتیب با اتصال گوشی به شارژر ظرف مدت زمان ۳۰ دقیقه میزان شارژ باتری به ۷۰ درصد خواهد رسید. اکنون کاربران می‌‌توانند نسبت به پیش‌سفارش آنر پلی ۴ پرو با مدل‌های رنگی آبی و مشکی اقدام نمایند. قیمت‌گذاری ۲۹۰۰ یوانی (۴۱۰ دلاری/ ۳۶۵ یورویی) این هندست آن‌را به یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین گوشی‌های مجهز به تراشه کایرین ۹۹۰ تا به امروز تبدیل می‌کند. اسمارت‌فون آنر V30 با برچسب قیمتی ۳۳۰۰ یوانی عرضه شد؛ اگرچه بایستی خاطرنشان کرد که این گجت از تراشه‌ای کمی سریع‌تر با نام کایرین ۹۹۰ ۵G بهره‌برداری می‌کند.

آنر پلی ۴ پرو با رنگ‌آمیزی آبی

با نگاهی دقیق‌تر به مدل آبی‌رنگ آنر پلی ۴ پرو متوجه شباهت فراوان آن با گوشی‌های گیمینگ خواهیم شد.

آنر پلی ۴

آنر پلی ۴ از یک پنل IPS LCD با رزولوشن +۱۰۸۰p و اندازه ۶٫۸۱ اینچی برخوردار است. اینبار نیز دقیقا همانند نسخه پرو شاهد استقرار حسگر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه گوشی هستیم. با این‌حال آنر پلی ۴ دارای یک دوربین سلفی منفرد ۱۶ مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه است.

آنر پلی ۴ در رنگ‌های مشکی و آبی

پنل پشتی گوشی از ۴ دوربین میزبانی می‌کند. دوربین اصلی مجهز به یک حسگر ۶۴ مگاپیکسلی است که اندازه ۱/۱٫۷ اینچی آن دقیقا مشابه سنسور اصلی به‌کارگیری شده در مدل پرو خواهد بود. اما این حسگر در عوض تمرکز بر مقوله کارآیی در شرایط نوری ضعیف برای ثبت تصاویری با رزولوشن بالاتر بهینه‌سازی شده است. با وجود تکنیک خوشه‌بندی پیکسلی اندازه موثر هر پیکسل به ۱٫۶ میکرون خواهد رسید. گشودگی دیافراگم این سنسور نیز معادل f/1.89 است؛ لذا عملکرد دوربین در فضاهای تاریک کماکان بایستی مطلوب باشد.

دوربین فوق‌عریض ۸ مگاپیکسلی، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و نهایتا حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی سایر مولفه‌های ماژول دوربین را تشکیل می‌دهند. دوربین اصلی گوشی قادر به ضبط ویدیوهای ۴K با سرعت ۳۰ فریم برثانیه خواهد بود. توان پردازشی آنر پلی ۴ از طریق تراشه Dimensity 800 ساخت شرکت مدیاتک تامین می‌شود. این تراشه ۷ نانومتری مجهز به ۴ هسته پردازشی کورتکس A76 و ۴ هسته کورتکس A55 همراه با پردازنده گرافیکی Mali-G57 MC4 است. این تراشه به لحاظ سخت‌افزاری مشابه پردازنده کایرین است؛ اما عملکرد محصولات میان‌رده را هدف قرار می‌دهد. با این‌حال تراشه مذکور مجهز به مودم ۵G یکپارچه است. مدیاتک به منظور کمک به عملکرد خنک تراشه از محفظه بخار غول‌پیکر ۹۹۱mm² بهره گرفته است.


آنر پلی ۴ از یک باتری مشابه با ظرفیت ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعت استفاده می‌کند؛ اما سرعت شارژ باتری محدود به ۲۲٫۵ وات خواهد بود (اگرچه این سرعت کماکان مطلوب به‌نظر می‌رسد). این هندست دقیقا همانند ورژن پرو مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌داخلی است؛ اما این مدل مجهز به درگاه کارت حافظه میکرو اس‌دی بوده و از کارت‌هایی با ظرفیت حداکثر ۵۱۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند. هر ۲ هندست مجهز به درگاه سیم‌کارت دوگانه هستند.

اکنون پیش‌سفارش آنر پلی ۴ با مدل‌های رنگی مشکی و آبی در جریان است. قیمت‌گذاری این هندست معادل ۲۰۰۰ یوان چین (۲۸۰ دلار/ ۲۵۰ یورو) است. مدل‌های سفیدرنگ هر ۲ هندست آنر پلی ۴ و ۴ پرو نیز به زودی عرضه خواهند شد.

نوشته اسمارت‌فون آنر پلی ۴ پرو با تراشه کایرین ۹۹۰ و دوربین اصلی ۴۰ مگاپیکسلی معرفی شد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر