این روزها تعداد زیادی از دانش آموزان به دنبال برنامه‌های کمک آموزشی مانند برنامه حل ریاضی یا آموزش زبان هستند.

با آغاز سال تحصیلی جدید و برگزاری کلاس‌های درس به صورت غیرحضوری، دانش آموزان این فرصت را خواهند داشت تا با استفاده از تلفن همراه یا تبلت، علاوه بر حضور در کلاس‌های درس آنلاین، تکالیف خود را انجام داده و یا از برنامه‌های کمک آموزشی استفاده نمایند.

این اتفاق فرصت جدیدی است که به نسل جدید داده شده تا با استفاده از ابزارهای هوشمند مانند گوشی موبایل، در کنار آموزش، مسائل درسی خود را نیز حل نمایند.

یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های کمک آموزشی برای دانش آموزان و دانشجویان، برنامه حل ریاضی است. در سالیان اخیر برنامه‌هایی تولید شده که به وسیله آن می‌توان مسائل ریاضی دشوار را حل نمود و روش حل آن را نیز فراگرفت.

بهترین برنامه حل ریاضی

برنامه حل مسائل ریاضی معمولا با ثبت تصویر مسئله توسط دوربین یا نوشتن مسئله در اپلیکیشن، کار تجزیه و تحلیل آن را آغاز و به سرعت جواب را نمایش می‌دهد. البته در انواع مختلف برنامه حل ریاضی، آموزش حل مسئله و نحوه رسیدن به جواب نیز آموزش داده می‌شود تا کاربر علاوه بر دریافت جواب، راه حل آن را نیز آموزش ببیند.

در ادامه به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید، تعدادی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین برنامه‌های حل مسائل ریاضی را معرفی و در مورد ویژگی‌ها و نحوه کار آن‌ها نیز اطلاعاتی را ارائه داده‌ایم.

اگر به دنبال یک برنامه حل ریاضی مناسب و کارآمد می‌گردید، با ادامه گزارش همراه ما باشید.

برنامه حل ریاضی Photomath

برنامه حل ریاضی Photomath با بیش از ۱۰۰ میلیون نصب از گوگل‌پلی، به عنوان محبوب‌ترین برنامه حل مسائل ریاضی شناخته می‌شود. با این برنامه به آسانی می‌توانید از مسائل ریاضی عکس بگیرید و راه حل و پاسخ آن را دریافت کنید. برنامه Photomath قابلیت خواندن مسائل ریاضی که با دست خط نوشته شده را نیز دارد، البته دست خط باید تمیز و خوانا باشد.

برنامه حل ریاضی

این برنامه نیازی به اینترنت و وای‌فای ندارد، به این ترتیب در اتوبوس، مترو، در مسیر منزل یا هرجای دیگری می‌توانید برنامه را باز کرده و مسائل ریاضی خود را حل کنید.

از مسائل ساده ریاضی تا ریاضی پیشرفته، هندسه، اعداد صحیح، کسرها، اعداد اعشاری، قدرت‌ها، ریشه‌ها، جبر، معادلات، نابرابری‌های خطی، معادلات درجه دوم، سیستم معادلات، لگاریتم‌ها، توابع، ماتریس‌ها، نمودارها، چند جمله‌ای‌ها، مثلثات، هویت‌ها، مقاطع مخروطی، بردارها، توالی‌ها و سری‌ها، توابع لگاریتمی‌ مشتقات، انتگرال‌ها، ترسیم منحنی، ترکیبات، فاکتوریل‌ها، همگی را می‌توان با برنامه Photomath حل کرد و روش حل آن را نیز آموزش دید.

این برنامه رایگان است، البته نسخه پلاس آن پولی بوده و امکاناتی مانند توضیح کارشناسان، حل با تصاویر متحرک، آموزش نکات خاص ریاضی و مواردی از این دست را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن حل مسائل ریاضی Graphing Calculator + Math

این برنامه یک ماشین حساب تخصصی برای حل مسائل ریاضی است. در برنامه حل ریاضی Graphing Calculator + Math برای حل انواع مسائل ریاضی ماشین حساب‌های مختلفی در اختیار کاربر قرار داده می‌شود. با این ماشین حساب‌ها نوشتن مسئاله وحل آن بسیار آسان خواهد بود.
همچنین پاسخ مسائل ریاضی به صورت نمودارهای گرافیکی به نمایش در می‌آید تا درک آن‌ها آسان‌تر باشد. برنامه Graphing Calculator + Math بیش از ۵ میلیون بار از گوگل‌پلی دانلود شده و طرفداران زیادی دارد. این برنامه رایگان است، البته برای استفاده از آن باید به اینترنت متصل بود و همچنین درون برنامه تبلیغات برای شما به نمایش درخواهد آمد.
برنامه حل مسائل ریاضی
این برنامه با ماشین حساب مهندسی مسائلی مانند ریشه مربع، مکعب و ریشه‌های نماد یا قدرت، لگاریتم، توابع مثلثاتی، توابع معکوس، اعداد مختلط، مشتقات حالت درصد اعداد دودویی، هشت و هگزادسیمال را حل می‌کند.
همچنین با ماشین حساب جبر معادلاتی مانند معادلات خطی، معادلات درجه دوم، ریشه‌های تقریبی چند جمله‌ای‌های بالاتر، سیستم معادلات خطی، تقسیم طولانی چند جمله‌ای، گسترش چند جمله‌ای، فاکتورگیری و نابرابری‌های خطی و درجه دوم را می‌توان حل کرد.
در این برنامه ماشین حساب گرافیکی برای محل معادلات نمودار کردن چندین عملکرد، توابع ضمنی تا درجه ۲، نمودارهای قطبی، توابع پارامتری، ریشه‌های عملکرد و نقاط مهم، تقاطع‌های نمودار، ردیابی مقادیر عملکرد و شیب‌ها، نمودارهای تمام صفحه (PRO)، جداول عملکرد و نمودارهای سه بعدی (PRO) مورد استفاده قرار می‌گیرد، همچنین می‌توانید نمودارها را به صورت تصویر ذخیره کنید.
ماشین حساب‌های دیگر این برنامه برای حل تمامی مسائل مربوط به جبر، آمار و احتمالات، ماتریکس، ثابت‌های فیزیکی و غیره کاربرد دارند.

اپلیکیشن حل مسائل ریاضی Qanda

برنامه Qanda یک ابزار ساده و کارآمد برای حل مسائل ریاضی است. در این برنامه با استفاده از دوربین می‌توانید از مسئاله ریاضی خود تصویر تهیه کرده و در ظرف ۵ ثانیه پاسخ آن را مشاهده کنید. این برنامه رایگان بیش از ۵ میلیون بار دانلود شده و دانش آموزان و دانشجویان بیش از ۵۰ کشور دنیا از آن استفاده می‌کنند.
اپلیکیشن درسی
یکی از ویژگی‌های برتر برنامه Qanda آن است که اگر در حل یک مسئله به مشکل برخورد کردید می‌توانید از معلمان مراکز آموزشی برتر پاسخ آن مسئله را دریافت کنید. البته سوال و پاسخ به صورت انگلیسی بوده و باید در حد ابتدایی به زبان آشنا باشید.
این برنامه به سرعت پاسخ گویی و شرح مفصل راه حل مسائل مشهور است و اگر به دنبال این دو ویژگی هستید می‌توانید Qanda را دانلود کنید.

برنامه حل ریاضی MalMath

اپلیکیشن MalMath یکی دیگر از برنامه‌های پرطرفدار و ساده برای حل مسائل ریاضی است. در این برنامه به آسانی مسائل ریاضی را وارد کرده و پاسخ را دریافت کنید. این برنامه رایگان و آفلاین است و تبلیغات در آن به نمایش در نمی‌آید.
در MalMath مسائل انتگرال، مشتقات، محدودیت، مثلثات، لگاریتم، معادلات و جبر قابل حل بوده و روش حل آن نیز به طور کامل توضیح داده شده است. در این برنامه به صورت گام به گام مراحل حل یک مسئله توضح داده می‌شود تا درک دانش آموز از روش پاسخ دادن به یک مسئله بالا برود.

در برنامه MalMath همچنین مسائل ریاضی به چند دسته تبدیل شده تا از سطح آسان یا دشوار آگاه شده و درواقع سطح خود در حل یک مسئله را بدانید. این برنامه از اکثر زبان‌های زنده دنیا از جمله ترکی و عربی پشتیبانی می‌کند.

برنامه حل مسائل ریاضی Microsoft Math Solver

به عنوان آخرین اپلیکیشن، برنامه مایکروسافت Math Solver را به شما پیشنهاد می‌دهیم که توسط شرکت بزرگ آمریکایی مایکروسافت تولید شده و با کمک هوش مصنوعی مسائل ریاضی را حل می‌کند. در این برنامه می‌توانید با کمک دوربین از مسئاله ریاضی عکس گرفته و روش حل آن را مشاهده کنید، همچنین در خود برنامه نیز یک محیط یادداشت وجود دارد که با استفاده از قلم یا لمس انگشت به صورت دستی مسائل را نوشته تا برنامه پس از تحلیل مسئاله، پاسخ آن را به شما بدهد.
مایکروسافت در این برنامه روش حل مسائل را به صورت رایگان در اختیار کاربر قرار می‌دهد، همچنین خود برنامه نیز رایگان بوده و بدون تبلغات کار می‌کند.
برنامه حل ریاضی
در این برنامه مسائل مختلف ریاضی پایه، اعداد مختلط ، LCM، GCD، فاکتورها، اعداد رومی، جبر، رادیکال‌ها و نمادها، کسرها، ماتریس‌ها، معادلات درجه دوم، نابرابری‌ها، عبارات منطقی، نمودارهای خطی، چند جمله‌ای، حد، مشتقات، انتگرال‌ها،آمار، میانگین، حالت، انحراف معیار، جایگشت‌ها و ترکیبات قابل حل است. همچنین می‌توانید نمودارها را اسکن کرده و ترسیم کنید.

نوشته با ۵ برنامه حل ریاضی محبوب و کاربردی برای اندروید و iOS آشنا شوید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر