کمپانی اینتل اخیرا از پردازنده‌های جدید نسل یازدهمی خود رونمایی کرد. این شرکت همزمان با عرضه پردازنده‌های مذکور به معرفی یک لوگوی مینیمالیستی جدید پرداخت. این لوگو سومین نمونه مورد استفاده توسط کمپانی تا به امروز محسوب می‌شود. این طراحی جدید جایگزین لوگوی قدیمی می‌شود که در آن واژه Intel درون یک دایره محصور شده است. لوگوی سابق از سال ۲۰۰۶ با اشکال مختلف از سوی کمپانی مورد بهره‌برداری قرار گرفته است.

همچنین لوگوی جدید با بهره‌گیری از الگوی طراحی مینیمالیستی‌تر برای کلیه محصولات کمپانی از سرورهای Xeon گرفته تا تراشه‌های حافظه Optane به نماد تجاری اینتل جانی تازه می‌بخشد.

اگرچه لوگوی جدید دارای ظاهری تازه برای برند اینتل است؛ اما با وجود به‌کارگیری فونت ضخیم‌تر نسبت به منحنی‌های برش‌خورده در لوگوی سال ۲۰۰۶ به‌نظر می‌رسد که مولفه‌های زیادی از هر ۲ الگوی طراحی پیشین نظیر حرف “i” با نقطه مربعی‌شکل کماکان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین اینتل در لوگوی جدید خود از برخی جوانب مختلف رونمایی کرده است. این در حالیست که رنگ آبی کلاسیک برای دهه‌ها مورد استفاده قرار گرفته و اکنون نیز کماکان در بخش قابل‌توجهی از لوگوی جدید به‌کار گرفته شده است. با این‌حال ظاهرا کمپانی به‌دنبال طراحی لوگوهای جدید با رنگ‌های بیش‌تر است. به‌عنوان مثال در برخی موارد برای نقطه مربوط به حرف “i” از رنگ متفاوتی استفاده می‌شود. بعلاوه کمپانی کماکان از آوای ۵ حرفی نمادین خود بهره می‌گیرد؛ اگرچه اینتل وعده داده که به منظور هماهنگی این الگو با لوگوی جدید از ورژن مدرنیزه شده آن در اواخر سال جاری رونمایی خواهد کرد.

نخستین لوگوی اینتل که در سال ۱۹۶۸ معرفی شد (سمت چپ) – لوگوی پیشین کمپانی که در سال ۲۰۰۶ رونمایی شد (سمت راست)

کاربران به‌زودی می‌توانند از الگوهای طراحی جدید اینتل که در استیکرهای جذاب نصب شده روی لپ‌تاپ‌ها (و احتمالا سایر لوگوهای برند اینتل) قابل رویت هستند؛ لذت ببرند.

نوشته اینتل از لوگو جدید خود پرده برداشت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .