شرکت هواوی در جریان سخنرانی خود طی رویداد IFA 2020 در کشور آلمان از تصمیم خود مبنی بر افتتاح فروشگاه‌های آفلاین بیش‌تر در قاره اروپا خبر داد. بر اساس اظهارات کمپانی ۸ فروشگاه پرچم‌دار و ۴۲ فروشگاه تجربی در سرتاسر اروپا افتتاح خواهد شد. بعلاوه سخنرانی هواوی نشان می‌دهد که تعداد اپلیکیشن‌های مبتنی بر پلتفرم Huawei HMS Core از مرز ۸۱ هزار عنوان فراتر رفته و این رقم از رشد ۸۸ درصدی نسبت به سال گذشته حکایت دارد. همچنین شمار توسعه‌دهندگان فعال در فروشگاه App Gallery هواوی به بیش از ۱٫۶ میلیون دستگاه رسیده که در مقایسه با سال گذشته رشد ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد. این آمار مربوط به دوره ۶ ماهه نخست امسال هستند.

با این‌حال هواوی برخلاف روال معمول از نسل آینده تراشه‌های کایرین و سایر محصولات جدید خود رونمایی نکرد. با توجه به روال سالیان گذشته عرضه تراشه‌های کایرین طی رویداد IFA و معرفی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار سری میت در پایان ماه سپتامبر پدیده‌ای معمول به‌شمار می‌رفت. به‌عنوان مثال کمپانی در جریان برگزاری نمایشگاه IFA 2019 از پرچم‌داران مجهز به تراشه کایرین ۹۹۰ رونمایی کرد.

فروشگاه App Gallery هواوی هر ماهه دارای ۳۳ میلیون کاربر فعال در اروپا است

بر اساس گزارشات مخابره شده در ۶ ماهه نخست امسال فروشگاه App Gallery ماهیانه ۳۳ میلیون کاربر فعال در اروپا داشته است. همچنین این فروشگاه رکورد ۱۸۴ میلیارد دانلود در سراسر جهان را به ثبت رسانده است. بدین‌ترتیب App Gallery سومین اپ استور بزرگ در جهان به‌شمار می‌رود. در حال حاضر فروشگاه‌های گوگل و اپل رتبه‌های دوم و اول را در اختیار دارند. تعداد توسعه‌دهندگان فروشگاه App Gallery طی ۶ ماهه نخست امسال به ۱٫۶ میلیون دستگاه رسید که در مقایسه با دوره مشابه سال قبل رشد ۷۶ درصدی را نشان می‌دهد. چنین رکوردی نشان‌دهنده آن است که فروشگاه App Gallery هواوی هر ماهه پذیرای حداقل ۵۰۰۰ اپلیکیشن است.

بعلاوه تولیدکننده چینی از یک سرویس جستجوگر جدید با نام Petal Search به‌عنوان جانشین جستجوگر گوگل رونمایی کرد. جستجوگر Petal Search توسط هواوی طراحی شده است؛ اما محتوای جستجو از سوی شرکای ثالث تامین می‌شود. این شرکت‌ها شامل Qwant؛ بزرگترین موتور جستجو در اروپا و Yandex؛ بزرگترین موتور جستجو در روسیه هستند. از زمان عرضه رسمی Petal Search در ماه ژوئن سال جاری این جستجوگر موفق به جذب ۱ میلیون کاربر اروپایی شده است. تعداد اپلیکیشن‌های قابل دسترس از طریق پلتفرم Huawei HMS Core در سراسر جهان طی ۶ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ از مرز ۸۱ هزار مورد فراتر رفته است؛ رقمی که در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته رشد ۸۸ درصدی را نشان می‌دهد.

اروپا بازار مهمی برای هواوی به‌شمار می‌رود

والتر جی در سخنرانی خود اعلام کرد که طی دهه آینده اروپا بازار مهمی برای هواوی به‌شمار خواهد رفت. به گفته وی هواوی بیش از ۸۵۰۰ کارمند را در ۱۱ کشور اروپای غربی استخدام نموده است. تعداد کارمندان شاغل در اروپا بیش از ۱۴ هزار نفر است. سال گذشته هواوی ۲۲۳ هزار فرصت شغلی را در اروپا ایجاد کرد. در حال حاضر ۲ دفتر مرکزی هواوی در اروپا در کشورهای لهستان و آلمان قرار دارند. از سال ۲۰۱۰ هواوی در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی نوآورانه در اروپا بیش از ۱ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نموده است. بعلاوه این کمپانی چینی در زمینه محاسبات با بیش از ۱۰۰ موسسه تحقیقاتی و دانشگاه همکاری کرده است.

نوشته هواوی به‌دنبال افتتاح ۵۰ فروشگاه فیزیکی در اروپا است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر