فیلترینگ

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات امروز با حضور در یک برنامه تلوزیونی نکاتی را پیرامون بحث فیلترینگ و فروش فیلترشکن‌ها در کشور بازگو کرد. جهرمی در این برنامه با تاکید به این نکته که فیلترینگ برای وی بی‌مفهوم است؛ گفت: از نظر من منطقی پشت فیلترینگ و فروش فیلترشکن نیست. البته اعتقاد دارم که فیلترینگ برای تمامی کشورها لازم است اما نمی‌توان تمامی پلتفرم‌های مورد استفاده مردم را محدود کرد.

وزیر ارتباطات ادامه داد: با فیلترینگ مردم به سمت استفاده از فیلترشکن و زیر پا گذاشتن قانون می‌روند، با فیلترشکن گوشی‌های هوشمند آلوده می‌شوند و اطلاعات مردم در معرض آسیب قرار می‌گیرد.

آذری جهرمی در مورد راهکار مقابله با فیلترشکن‌ها گفت: عده‌ای می‌گویند فیلترشکن‌ها را نیز فیلتر کنید، این کار نشدنی است. مگر تنها یک فیلترشکن وجود دارد؟ زمانی که ۳۰ میلیون نفر به دنبال فیلترشکن هستند و با این شرایط اقتصادی، مجبور هستند به این فضا دسترسی داشته باشند، نمی‌توان لشکری آماده کرد تا با این اتفاق مقابله کنیم.

این خبر را نیز مشاهده کنید: احتمال فیلترینگ اینستاگرام و مجازات استفاده از فیلترشکن در طرح ساماندهی پیام‌‌رسان‌‌های اجتماعی

وی در مورد احتمال فیلتر شدن اینستاگرام گفت: من در مورد فیلترینگ اینستاگرام زمزمه‌ای نشنیده‌ام. افرادی که به دنبال فیلتر شدن اینستاگرام هستند اعتقاد دارند که اکثر شبکه‌های مجازی باید فیلتر شوند. کاربران اینستاگرام به هر فضای دیگری که وارد شوند همین محتوا را تولید می‌کنند. با استفاده از روش‌های قهری سطح تعارض مردم با حاکمیت بالا می‌رود، باید با آموزش، سواد رسانه‌ای مردم را افزایش داد.

نوشته آذری جهرمی: ۳۰ میلیون نفر در ایران از فیلترشکن استفاده می‌کنند! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .