براساس تحقیقات موسسه Sensor Tower، حدود ۱ درصد از منتشرکنندگان اپلیکیشن در پلی استور گوگل و اپ استور اپل، ۸۰ درصد از کل دانلودها را در سه ماهه سوم امسال به خود اختصاص داده‌اند و بقیه آن‌ها نیز برای ۲۰ درصد باقی‌مانده رقابت نموده‌اند.

۸۰ درصد، چیزی معادل ۲۹.۶ میلیارد دانلود می‌شود و تعداد اپلیکیشن‌های قابل دسترس در گوگل پلی و اپ استور در سال ۲۰۱۸ حدود ۳.۴ میلیون عدد بوده که نسبت به سال ۲۰۱۴ به اندازه ۶۵ درصد رشد داشته‌اند. متاسفانه، در سال ۲۰۱۸ تنها ۲۶ درصد از اپلیکیشن‌ها حداقل ۱۰۰۰ بار دانلود داشته‌اند که در مقایسه با ۳۰ درصد سال ۲۰۱۴ کاهش قابل‌ملاحظه‌ای را نشان می‌دهد.

مجموع منتشرکنندگان در هر دو اپ استور تقریبا ۷۹۲۰۰۰ تا بوده و فقط ۷۹۲۰ تا از آن‌ها (یعنی ۱ درصد)، ۲۳.۶ میلیارد نصب تولید کرده‌اند. فیس‌بوک البته در این ۱ درصد جای گرفته و اپلیکیش‌های آن به‌تنهایی ۶۸۲ میلیون نصب جدید در طول سه ماهه سوم امسال داشته‌اند.

اتفاق مشابهی نیز برای منتشرکنندگان بازی‌های موبایلی افتاده و ۱ درصد بالای جدول حدود ۹.۱ میلیارد دانلود ایجاد کرده‌اند که ۸۲ درصد از کل دانلود بازی‌ها را تشکیل داده‌اند و ۲ میلیارد دانلود باقی‌مانده هم اختصاص به سایر منتشرکنندگان داشته است.

در رابطه با درآمدها نیز شاهد شکاف حتی بزرگتری هستیم. از ۲۲ میلیارد دلار درآمد ناخالص در سه ماهه سوم امسال، ۱ درصد منتشرکنندگان بالای جدول حدود ۲۰.۵ میلیارد دلار درآمده داشته‌اند و تنها ۷ درصد از مجموع درآمدها بین ۹۹ درصد بقیه (یعنی ۱۵۱۰۵۶ منتشرکننده) توزیع شده است.

سایر اطلاعات جالب در این رابطه را در اینجا می‌توانید مشاهده کنید.

نوشته ۱ درصد منتشرکنندگان اپلیکیشن حدود ۸۰ درصد کل دانلودها را به خود اختصاص داده‌اند! اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .