اگر شما جزو کسانی هستید که از دوربین‌های پشت آیفون‌های اپل زیاد استفاده می‌کنید، Ming-Chi Kuo تحلیلگر موسسه TF International خبرهای خوبی برای شما دارد. به گفته این تحلیلگر، مدل‌های پرو سری آیفون ۱۲ از لنزهای دوربین پیشرفته‌ای در پشت خود بهره خواهند برد. Kuo گفته است که اپل از لنزهای هفت جزئی ۷P روی دوربین‌های پشت آیفون‌های ۱۲ استفاده خواهد کرد. این لنزها کیفیت تصویر را در مقایسه با لنز پنج جزئی استفاده‌شده روی دوربین اولتراواید آیفون ۱۱ پرو و لنز شش جزئی دوربین‌های واید و تله‌فوتو این گوشی بهبود خواهند بخشید.

تامین‌کننده لنزهای آیفون اپل چهار تا شش هفته عقب‌تر از برنامه‌ریزی‌هاست

Kuo اضافه کرده است که شرکت Largan که تامین‌کننده این لنزهاست عرضه آن‌ها را از اواسط این ماه شروع کند. تولیدات Largan در مقایسه با زمان‌های عادی، به‌خاطر شیوع ویروس کرونا، حدود چهار تا شش هفته عقب‌تر از برنامه‌ریزی‌هاست. ارسال این لنزها به سازندگان قراردادی آیفون مثل فاکسکان و ویسترون، معمولا بین ماه‌های آگوست و اکتبر انجام می‌گیرد. اما حالا انتظار می‌رود که عرضه این لنزها بین ماه‌های آگوست و نوامبر صورت بگیرد و به همین‌خاطر اپل ممکن است عرضه سری آیفون ۱۲ را یک ماه به عقب بیندازد یا اینکه تصمیم بگیرد تولید برخی از مدل‌های آن را محدود کند و آن‌ها را دیرتر معرفی نماید.

رندری از آیفون 12

البته این بدین معنی نیست که تغییرات بزرگی در آیفون‌های امسال اتفاق نخواهد افتاد. اول از همه اینکه، دیگر شاهد گوشه‌های گرد که از زمان آیفون ۶ وجود داشته نخواهیم بود و به جای آن از لبه‌های مسطح که یادآور آیفون ۴ است استفاده خواهد شد. آیفون ۴ که در سال ۲۰۱۰ معرفی شد به‌نوعی اولین بازطراحی سخت‌افزاری بزرگ در گوشی‌های آیفون محسوب می‌شد. بنابراین امسال شاهد بازگشت این طراحی به آیفون‌های جدید خواهیم بود. همچنین انتظار می‌رود که آیفون‌های امسال از شبکه ۵G پشتیبانی کنند. آیفون ۱۲ استاندارد احتمالا با سیگنال‌های sub-6GHz کار خواهد کرد که البته دارای سریع‌ترین سرعت‌های دانلود نخواهد بود. اما مدل‌های پرو ممکن است با هر دو سیگنال sub-6GHz و mmWave کار کنند. سیگنال mmWave دارای سریع‌ترین سرعت‌های دانلود است، اما فقط در بخش‌های محدودی از کشور آمریکا ارایه می‌شود. اپراتور ورایزن در حال حاضر عمدتا طیف mmWave را ارایه می‌کند، در حالیکه اپراتور T-Mobile بیتشر متکی به طیف ۶۰۰ مگاهرتز است. از طرفی، شبکه ۵G اپراتور AT&T از طیف ۸۵۰ مگاهرتز استفاده می‌کند و شبکه +۵G آن با استفاده از سیگنال‌های mmWave سرعت‌های سریع‌تری را ارایه خواهد کرد.

اپل امسال به احتمال زیاد چهار مدل جدید آیفون، شامل آیفون ۱۲ استاندارد ۵.۴ اینچی، آیفون ۱۲ پلاس ۶.۱ اینچی، آیفون ۱۲ پرو ۶.۱ اینچی و آیفون ۱۲ پرو مکس ۶.۷ اینچی معرفی خواهد کرد. هر چهار مدل به پنل‌های OLED مجهز خواهند بود، اما نمایشگر مدل‌های پرو دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهد بود. این بدین معنی است که نمایشگرها هر ثانیه ۱۲۰ بار رفرش خواهند شد که این کار منجر به بهبود اجرای بازی‌ها و ویدئوها خواهد شد. با این‌حال، Ross Young از مشاوران زنجیره تامین گفته است که هیچ‌کدام از آیفون‌های ۱۲ مجهز به نمایشگر ۱۲۰هرتزی نخواهند بود. البته این ادعا به معنای عدم ارایه نرخ نوسازی ۹۰ هرتز برای آیفون‌های امسال نخواهد بود. Young گفته که نمایشگرهای ۱۲۰ هرتزی در آیفون‌ها سال آینده ارایه خواهد شد.

هر چهار مدل آیفون جدید همچنین به چیپست ۵ نانومتری A14 بایونیک با ۱۵ میلیارد ترانزیستور مجهز خواهند بود. بد نیست بدانید که تراشه ۷ نانومتری A13 بایونیک که در داخل گوشی‌های سری آیفون ۱۱ استفاده شده ۸.۵ میلیارد ترانزیستور در داخل خود دارد. از طرفی، مدل‌های استاندارد آیفون ۱۲ با ۴ گیگابایت رم معرفی خواهند شد، در حالیکه مدل‌های پرو دارای ۶ گیگابایت رم خواهند بود. همچنین برای اولین بار، پیکره‌بندی پایه آیفون‌های جدید از حافظه ۱۲۸ گیگابایت شروع خواهد شد. ضمنا انتظار می‌رود که ظرفیت باتری مدل‌های پرو در مقایسه با باتری ۳۹۶۹ میلی‌آمپرساعتی آیفون ۱۱ پرو مکس، به ۴۴۰۰ میلی‌آمپرساعت افزایش یابد.

حالا تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا اپل آیفون‌های جدید خود را با تاخیر معرفی خواهد کرد یا اینکه آن‌ها را سر موعد رونمایی خواهد کرد ولی عرضه‌شان را به عقب خواهد انداخت؟ برای دانستن این موضوع باید تا آخر تابستان منتظر بمانیم.

نوشته گوشی‌های سری آیفون ۱۲ تصاویر بهتری خواهند گرفت اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر