آیفون 12 اپل

گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که احتمالا عرضه گوشی‌های سری آیفون ۱۲ اپل باز هم به تاخیر خواهد افتاد. میگ‌چی کو، تحلیلگر مسائل اپل در ماه آوریل اعلام کرده بود که این شرکت تولید انبوه آیفون‌های ۵٫۴ و ۶٫۱ اینچی را در ماه سپتامبر، یعنی یک ماه بعد از برنامه معمول خود (ماه اوت) آغاز می‌کند. این شخص هم‌اکنون اعلام کرد که مشکلات مربوط به لنزهای دوربین التراواید احتمالا تاخیر در ارسال قطعات را به دنبال خواهد داشت.

هر چهار مدل آیفون ۱۲ اپل برای دوربین التراواید از لنزهای ۷P استفاده می‌کنند. مشکلات مربوط به این لنزها مدل‌های غیر پرو آیفون را شامل می‌شود، چرا که روکش آن‌ها در تست‌های دما و رطوبت بالا مستعد ترک خوردگی و شکستگی است.

این مشکل برروی لنزهایی رخ داده است که از سوی شرکت چینی Genius Electronic Optical ارسال شده‌اند. البته، اپل لنزهای تولید شده توسط یک تامین‌کننده دیگر با نام Largan را تست کرده و لنزهای این شرکت آزمایش‌های مقاومت اپل را با موفقیت گذرانده‌اند. مینگ‌چی کو و تیمش اعتفاد دارند که اپل در آستانه فروش گوشی‌های آیفون ۱۲ قطعات بیشتری را از شرکت Largan خریداری می‌کند. تعداد قطعات خریداری شده نیز نسبت به قطعات تهیه شده از شرکت Genius بیشتر خواهند بود.

این تنها خبر بدی نیست که شرکت Genius از آن مطلع می‌شود. خبر بدتر این است که Genius حتی در صورت برطرف کردن ایرادات لنزهای تولیدی خود مجبور می‌شود که قیمت فروش آن‌ها را ۳۰ درصد کاهش دهد تا سهم بیشتری از فروش را به دست آورد. در این صورت حاشیه سود نیز کمتر می‌شود.

اگر Largan توانایی تامین تمامی لنزها را داشته باشد، می‌توان احتمال داد که زمان عرضه هندست‌های سری آیفون ۱۲ اپل تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. چرا که پیش از این نیز اپل اعلام کرده بود که فروش آیفون‌های ۲۰۲۰ نسبت به سال گذشته دیرتر آغاز می‌شود.

کوپرتینو‌نشین‌ها هفته گذشته اعلام کرده بودند که آیفون‌های جدید با تاخیر چند هفته‌ای روانه بازار می‌شوند. اما مراسم معرفی آن‌ها مانند سال‌های قبل در ماه سپتامبر انجام می‌گیرد.

هم‌چنین، یک گزارش دیگر که اخیرا منتشر شده بود نشان می‌داد آیفون‌های امسال اپل به صورت همزمان وارد بازار نمی‌شوند. به عبارتی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که در ابتدا دو مدل ۶٫۱ اینچی (معمولی و پرو) و پس از آن نیز یک مدل معمولی ۵٫۴ و یک مدل ۶٫۷ اینچی پرو در دسترس افراد قرار بگیرند. مدل‌های پرو آیفون‌های جدید سه دوربین (شامل یک دوربین ToF) دارند و مدل‌های معمولی به یک دوربین واید و یک دوربین التراواید مجهز شده‌اند.

نوشته مشکلات مربوط به ترک‌خوردگی لنز گوشی‌های آیفون ۱۲ اپل منجر به تاخیر عرضه آن‌ها می‌شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .