کمپانی مایکروسافت در پتنت اخیرا منتشر شده خود پیرامون نحوه ارائه قابلیت کنترل لمسی در لپ‌تاپ‌های فاقد نمایشگر لمسی اشاره نموده است. چنین قابلیتی مشخصا کارآیی خود را در اپلیکیشن Your Phone نمایش خواهد داد؛ برنامه‌ای که اپلیکیشن‌های اندرویدی را بر روی کامپیوتر شخصی کاربران نمایش می‌دهد. مایکروسافت هشدار داده که برخی از برنامه‌های مذکور صرفا دارای قابلیت کنترل از طریق نمایشگر لمسی هستند؛ بنابراین در صورت استفاده از صفحه‌کلید و ماوس کامپیوتر شخصی عملکرد صحیحی نخواهند داشت.

پتنت مذکور تحت‌عنوان “استفاده از دستگاه ورودی جایگزین با تقلید از یک محصول دارای نمایشگر لمسی” در ژانویه سال ۲۰۲۰ به ثبت رسیده و نشان‌دهنده ایده‌ای ساده برای ورود به حالتی است که در آن ترک‌پد لپ‌تاپ نقش یک نمایشگر لمسی را ایفا می‌کند. در این‌حالت کاربران در عوض به‌کارگیری مکان‌نما با روشی مشابه استفاده از نمایشگر لمسی، داده‌های ورودی را به برنامه‌ها ارائه می‌دهند.

با این وجود مایکروسافت خاطرنشان می‌کند که به‌طور کلی ترک‌پد در مقایسه با یک نمایشگر لمسی بسیار کوچک‌تر بوده و ایده آن‌ها شامل یک ناحیه ورودی متحرک (منطقه‌ای که در تصویر فوق با رنگ روشن‌تر نمایش داده شده است) است که موقعیت آن از طریق حرکات پیمایشی با کمک ۲ انگشت قابل تعیین خواهد بود. سپس کاربران با جابه‌جایی ناحیه ورودی می‌توانند ورودی لمسی موردنظر خود را در موقعیت مطلوب قرار دهند. به‌عنوان مثال کاربران قادر به درج امضا با استفاده از انگشت خود خواهند بود.

همان‌طور که پیش‌تر اعلام شد؛ استفاده از چنین ایده‌ای برای شبیه‌سازی یک نمایشگر لمسی کامل بسیار ناخوشایند خواهد بود؛ اما این راهکار احتمالا برای آن‌دسته از اپلیکیشن‌های گوشی که با پنجره‌های بسیار کوچک‌تر بر روی کامپیوتر شخصی نمایش داده می‌شوند؛ کارآیی مطلوبی ارائه خواهد داد. برای مشاهده محتوای کامل پتنت فوق کافیست اینجا کلیک کنید.

نوشته مایکروسافت مایل به افزودن قابلیت کنترل لمسی به لپ‌تاپ‌های فاقد نمایشگر لمسی است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .