بر اساس گزارشات مخابره شده مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک در جریان سفر سال گذشته خود به واشنگتن دی‌سی پیرامون احتمال افزایش محبوبیت اپلیکیشن ویدیویی TikTok به قانون‌گذاران و سایر مقامات آمریکایی هشدار داد. بر اساس گزارش روز یکشنبه نشریه وال استریت ژورنال این مدیر اجرایی در جریان مراسم شام خصوصی در کاخ سفید طی ماه اکتبر ظاهرا تلاش کرده تا دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور آمریکا را متقاعد کند که تهدیدات شرکت‌های اینترنتی چینی برای کسب‌وکار ایالات‌متحده بایستی بیش از تهدید احتمالی فیس‌‌بوک نگران‌کننده باشد.

پیام عمومی مارک زاکربرگ؛ مدیرعامل فیس‌بوک در سال گذشته

در اوایل ماه جاری دونالد ترامپ با صدور یک فرمان اجرایی استفاده از اپلیکیشن تحت مالکیت کمپانی ByteDance موسوم به TikTok را ممنوع اعلام کرد و بهره‌برداری گسترده از چنین اپلیکیشن‌های چینی را به‌عنوان “تهدیدی اضطراری برای امنیت ملی” قلمداد نمود. TikTok در کانون توجه دولت ترامپ و سایر بخش‌های دولت آمریکا قرار گرفته است؛ زیرا آن‌ها نگرانند که TikTok اطلاعات مربوط به شهروندان آمریکایی را گردآوری نموده و در اختیار دولت چین قرار دهد. با محبوبیت فراگیر TikTok نگرانی‌ها پیرامون این برنامه افزایش یافت.
TikTok که پیش‌تر از تهدید مواجهه با ممنوعیت‌ در امان مانده بود؛ اعلام کرده که برای نشان دادن حسن نیت خود به دولت آمریکا نزدیک به ۱ سال تلاش کرده است. این کمپانی اکنون در تدارک تنظیم دادخواستی برای به چالش کشیدن فرمان اجرایی پیشین است. سخنگوی فیس‌‌‌بوک روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از طریق ایمیل اعلام کرد که زاکربرگ هیچ‌گاه از ممنوعیت TikTok دفاع نکرده است.

سخنگوی فیس‌بوک گفت: “زاکربرگ بارها به‌صورت علنی اعلام کرده که کمپانی‌های چینی بزرگترین رقبای شرکت‌های آمریکایی در حوزه فناوری هستند و معیارهای ارزشی این شرکت‌ها با آرمان‌های دموکراتیک نظیر آزادی بیان مطابقت ندارند. بنابراین بسیار مضحک است که تصور کنیم نگرا‌نی‌های دیرینه در حوزه امنیت ملی که به‌دلیل رفتارهای سیاست‌مداران ۲ طرف تشدید شده است؛ صرفا به‌خاطر اظهارات مارک ایجاد شده‌اند.”

نوشته مارک زاکربرگ در خصوص افزایش احتمالی محبوبیت تیک‌تاک به دونالد ترامپ هشدار داده بود! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .