تفاهم نامه پارک اقتصاد دیجیتال پردیس

به گزارش آتی‌رسان، صبح امروز محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به همراه سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات به منطقه پارک علم و فناوری پردیس تهران رفته و اولین مرکز کوآپ این پارک فناوری را افتتاح کردند. مرکز کوآپ در فضایی به مساحت ۱۲۰۰ متر مربع، محلی برای تعامل، پیشرفت و عملیاتی کردن ایده‌های خلاقانه شرکت‌های دانش‌بنیان حاضر در پارک فناوری پردیس است. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پارک فناوری پردیس، به بازدید از آخرین دستاوردهای شرکت‌های دانش بنیان مستقر در این مرکز پرداخته و در جریان آخرین پیشرفت‌های این واحدها قرار گرفتند.

پس از بازدید آذری جهرمی از پارک علم و فناوری پردیس، تفاهم‌نامه‌ راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال پردیس میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. در این تفاهم‌نامه به ضرورت و اهمیت توسعه اقتصاد و کسب و کارهای دانش‌بنیان و نوآور در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات تاکید شده است؛ همچنین ایجاد مجموعه‌ای متشکل از واحد‌های فناوری و نوآفرین مبتنی بر حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات و اقتصاد دیجیتال، علاوه ‌بر ایجاد و گسترش امکانات تحقیقات کاربردی و توسعه‌ای، انتقال و بومی‌سازی فناوری و همچنین تولید محصولات و خدمات با فناوری بالا و سایر فعالیت‌های مورد نیاز در آن، موضوع اصلی این توافق‌نامه به شمار می‌رود.

این تفاهم‌نامه به مدت ۹۹ سال اعتبار دارد و وزارت اطلاعات متعهد شده تا زمینی به مساحت ۳۰ هکتار با تمامی امکانات و تجهیزات زیربنایی لازم به پارک اقتصاد دیجیتال پردیس تخصیص داده شود. معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز از اختصاص حداقل ۵۰ میلیارد تومان بابت هزینه‌های زیرساخت پارک اقتصاد دیجیتال پردیس خبر داد.

آذری جهرمی

همچنین تمهیدات ویژه‌ای همچون معافیت از مالیات عملکرد سالیانه به مدت ۲۰ سال، معافیت از مالیات حقوق کارکنان، عضویت در بسته‌های تشویقی سازمان فناوری اطلاعات ایران، معافیت از برخی عوارض معمول در کشور، امکان استفاده از سرمایه گذاری خارجی مطابق با قوانین مناطق آزاد، استفاده از ظرفیت ترک تشریفات مناقصه در انعقاد قرارداد با نهادهای دولتی، افزایش ضریب امتیاز فنی شرکت در مناقصات، عدم تبعیت شرکت‌ها و کارکنان فعال در پارک از قانون کار معمول کشور، بهره‌مندی از زمین با قیمت مناسب، امنیت و زیرساخت شهری و ارتباطی برای پارک اقتصاد دیجیتال پردیس در نظر گرفته شده است.

آذری جهرمی در حاشیه امضای تفاهم‌نامه راه اندازی پارک اقتصاد دیجیتال پردیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و اعلام کرد: با افتتاح بزرگترین مرکز داده ایران در حوزه مرکز داده مادر شبکه ملی اطلاعات در پارک فناوری پردیس، این پارک به قطب مرکز داده کشور تبدیل خواهد شد.

سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز اعلام کرد: فروش شرکت‌های این پارک در سال گذشته، یازده هزار میلیارد تومان بوده است. ستاری همچنین خاطرنشان کرد که برنامه هزار هکتاری برای پارک فناوری پردیس در دستور کار قرار گرفته شده و این منطقه در آینده به شهر علم و فناوری تبدیل خواهد شد.

نوشته شهر علم و فناوری کشور در پردیس راه‌اندازی می‌شود اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .