سنسور ToF سامسونگ

وب‌سایت خبری TheElec کره جنوبی در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد که سامسونگ احتمالا سنسور و قابلیت ToF سه‌بعدی (سنسور مدت پرواز) را از اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S21 حذف خواهد کرد. این سایت گزارش مذکور را به نقل از منابع آگاه و مرتبط با این موضوع منتشر کرده است.

ToF یا همان Time of Flight قابلیتی است که محتوای واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) را در یک محیط ۵G ادغام کرده و آن را به یک تصویر تبدیل می‌کند. این قابلیت برای اولین بار در سال گذشته برروی اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S10 و گلکسی نوت ۱۰ مورد استفاده قرار گرفته بود. هم‌چنین، سامسونگ تلفن‌های سری گلکسی S20 را همراه با سنسور ToF به بازار عرضه کرد.

برخی افراد حدس می‌زنند که سامسونگ این سنسور را برای رقابت با تلفن‌های پرچمدار اپل و هواوی برروی تلفن‌های پرچمدار خود نصب کرده بود. البته، سامسونگ در این بخش به اندازه اپل موفق نشد. زیرا قابلیت ToF اپل به صورت مستقیم از طریق سنسور LiDAR موجود در تبلت‌های آیپد پرو بهره می‌برد، اما بر خلاف اپل، سامسونگ از سنسور ToF غیرمستقیم استفاده می‌کند.

ماژول‌های ToF سامسونگ فواصل را با محاسبه اختلاف فاز امواج سینوسی نور و زمان رفت و برگشت آن به سمت جسم به دست می‌آورد. در این ماژول از اختلاف عرض دو موج برای اندازه‌گیری زمان استفاده می‌شود.

در چنین روشی به نور زیاد و عرض بزرگتری از موج نیاز داریم. هم‌چنین، دقت سنسور در فواصل طولانی کاهش می‌یابد. برد سنسور ToF سامسونگ ۳ متر است، اما دامنه این سنسور در محصولات اپل به ۶ متر می‌رسد. از طرفی دیگر، سنسور ToF اپل مدت زمان لازم برای محاسبه زمان رفت و برگشت نور به شی را محاسبه می‌کند.

سنسور ToF سامسونگ

سنسورهای تصویر ToF مستقیم فقط توسط شرکت سونی تولید می‌شوند و قرارداد اپل با این شرکت ژاپنی انحصاری است. به همین دلیل نیز سامسونگ نمی‌تواند از این نوع سنسورها استفاده کرده و سونی فقط سنسورهای ToF غیرمستقیم را در اختیار آن قرار می‌دهد تا این سنسورها را برروی تلفن‌های سری S10 تا S20 نصب کند.

گفته می‌شود که بخش System LSI شرکت سامسونگ در حال توسعه یک ماژول ToF مستقیم است. به نظر می‌رسد که این شرکت کره‌ای برای رقابت بیشتر با محصولات جدید اپل، از جمله آیفون ۱۲ در نظر دارد که ماژول ToF اختصاصی خود را تولید کرده تا هیچ وابستگی به سایر شرکت‌ها نداشته باشد.

نوشته سامسونگ احتمالا سنسور ToF را از تلفن‌های سری گلکسی S21 حذف می‌کند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر