HarmonyOS هواوی

شرکت چینی هواوی پس از مواجه شدن با تحریم‌های دولت آمریکا سیستم‌عامل اختصاصی خود با نام HarmonyOS را توسعه می‌دهد. این شرکت طیف وسیعی از لوازم الکترونیکی، شامل اسمارت‌فون‌ها، تبلت‌ها و تبلت‌ها را تولید می‌کند. هواوی پس از تحریم‌های آمریکا تصمیم گرفت که سرعت فرآیند توسعه سیستم‌عامل اختصاصی خود را افزایش دهد. اکنون نیز این شرکت به آرامی در حال جایگزینی HarmonyOS به جای اندروید است تا دستگاه‌های خود را به سیستم‌عامل مجهز کند.

یو چنگ‌دانگ، مدیرعامل بخش مصرف‌کنندگان هواوی نیز به صورت رسمی اعلام کرده است که ساعت هوشمند بعدی این شرکت به همراه سیستم‌عامل HarmonyOS روانه بازار خواهد شد. پس از آن هواوی به‌زودی از این سیستم‌عامل در سایر محصولات و دستگاه‌های خود از جمله دستگاه‌های مرتبط با اینترنت اشیا (IoT)، کامپیوترها، تبلت‌ها و تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کند. مدیر اجرایی هواوی قبلا گفته بود: HarmonyOS به سمت تبدیل شدن به یک “سیستم‌عامل جهانی” حرکت می‌کند.

این حرف‌ها در همان رویدادی به میان آمد که هواوی اعلام کرده بود اسمارت‌فون‌های سری میت ۴۰ در پاییز امسال وارد بازار می‌شوند. علاوه‌بر این موارد، احتمال می‌رود که هواوی در تاریخ ۵ سپتامبر (۱۵ شهریور) و در رویداد IFA 2020 تراشه پرچمدار Kirin 1000 را معرفی کند.

HarmonyOS هواوی

هرچند هواوی گفته است که اسمارت‌فون‌های سری میت ۴۰ می‌توانند آخرین تلفن‌های هوشمند این شرکت باشند که از تراشه‌های سری Kirin استفاده می‌کنند. زیرا مسئله تحریم‌های دولت آمریکا علیه هواوی امکان تولید تراشه برای چینی‌ها را غیرممکن می‌سازد.

طبق گزارش‌های قبلی، احتمال می‌رود که هواوی در سپتامبر امسال نسخه دوم HarmonyOS را برای کامپیوترها، ساعت‌های هوشمند و حتی خودروها رونمایی می‌کند. این شرکت و شرکت خودروسازی BYD چین در ماه گذشته از اولین سری خودروهای مجهز به سیستم HiCar در جهان پرده‌برداری کردند. این سیستم برپایه سیستم‌عامل HarmonyOS هواوی توسعه داده شده است.

نوشته تمامی دستگاه‌های جدید هواوی در آینده‌ای نزدیک به سیستم‌عامل HarmonyOS مجهز می‌شوند اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .