بازی Playerunknown’s Battlegrounds با نام مخفف PUBG احتمالا از عناوین درخشان سبک بتل رویال در کنسول‌های بازی و کامپیوترهای شخصی الهام گرفته شده است؛ اما ورژن موبایلی این بازی یکی از بزرگترین و موفق‌ترین بازی‌های جهان در سبک تیراندازی به‌شمار می‌رود. اکنون انتشار به‌روزرسانی ورژن ۱٫۰ این بازی آغاز شده و چنین پدیده‌ای نویدبخش ارتقاء چشمگیر عملکرد بازی و قابلیت‌های دیگر دقیقا همزمان با برگزاری تورنمنت چندجانبه ۲ میلیون دلاری است. بر اساس برنامه‌ریزی این تورتنمت در ماه نوامبر آغاز می‌شود.

تیم توسعه‌دهنده PUBG Mobile به‌عنوان زیرمجموعه غول چینی تولیدکننده بازی موسوم به Tencent اعلام کرده که بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است به‌روزرسانی ورژن ۱٫۰ در روز ۸ سپتامبر (۱۸ شهریورماه) منتشر شود. این به‌روزرسانی بسته به نوع دستگاه مورد استفاده جهت اجرای بازی قادر به افزایش حداکثر ۳۰ درصدی سرعت نمایش فریم‌ها و کاهش ۷۶ درصدی وقفه‌های موجود خواهد بود. همچنین برخی مولفه‌های بصری و مشخصه‌های طراحی بازی نیز مورد بازنگری قرار گرفته است که از جمله آن‌ها می‌توان به اعمال اصلاحات در صفحه اصلی لابی، طراحی مجدد چتر نجات، دویدن سریع و برخی حرکات داخل بازی اشاره کرد.

تیم توسعه‌دهنده در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد: “جزئیات ریز، هاله دود، جرقه سلاح‌ها و اضافه شدن تعاملات دامنه‌دار موجب شده تا هر صحنه از بازی شکل واقعی‌تری به خود بگیرد. ارتقاء سیستم‌های روشنایی و کیفیت بافت‌ها موجب نمایش زنده‌تر آسمان، آب و پوشش گیاهی شده است. همچنین به منظور خلق احساس واقعی‌تر و تجربه کاربری با کیفیت بالا تراز کیفی مدل‌ها و بافت‌ها نیز ارتقاء یافته است.”

از ماه نوامبر رقابت‌های چندجانبه PUBG Mobile با میزبانی از لیگ جهانی ترکیبی و رویداد قهرمانی جهان موسوم به PUBG Mobile Global Championship آغاز خواهد شد. بدین‌ترتیب بازیکنان حرفه‌ای از قاره‌های آمریکا، اروپا، جنوب و جنوب‌شرق آسیا، خاورمیانه و چین گرد هم آمده و برای دریافت یک جایزه ۲ میلیون دلاری با یکدیگر رقابت می‌کنند. تیم توسعه‌دهنده بازی می‌گوید: “با توجه به شیوع فراگیر ویروس کرونا احتمالا مشارکت حضوری مخاطبان در رویداد PMGC Season Zero امکان‌پذیر نخواهد بود؛ اما در صورت اطمینان از امکان انجام این کار، لیگ در اواخر ماه نوامبر آغاز خواهد شد و این رویداد در چندین استودیو برگزار می‌شود.”

PUBG Mobile از زمان عرضه در سال ۲۰۱۸ روند روبه رشدی را پشت سر گذاشته و به یکی از موفق‌ترین بازی‌های سیاره خاکی ما تبدیل شده است. بر استس اظهارات یک موسسه تحلیلگر داده موسوم به Sensor Tower ورژن اولیه این بازی برای کامپیوترهای شخصی به درآمد خیره‌کننده ۱٫۳ میلیارد دلاری طی سال گذشته دست یافته است.

اکنون این بازی رکورد بیش از ۶۰۰ میلیون دانلود و ۵۰ میلیون کاربر فعال را در اختیار دارد. البته این آمار شامل کشور چین نیست؛ جایی که ورژن جدید بازی موسوم به Game for Peace (که به منظور مطابقت با قوانین تولید محتوا و سانسور شدید در چین بازطراحی شده است) ظاهرا ۱۵۰ میلیون کاربر فعال دیگر را به خود اختصاص داده است.

نوشته به‌روزرسانی بزرگ PUBG Mobile به‌همراه تورنمنت جدید ۲ میلیون دلاری منتشر می‌شود اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر