بسته اینترنت رایگان

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز اعلام کرد که بسته اینترنت رایگان ۲۰ گیگابایتی برای ۶۰۰ هزار معلم در سراسر کشور فعال خواهد شد.

محمد جواد آذری جهرمی در مورد بسته اینترنت رایگان دانش آموزی گفت: از شب گذشته ایرانسل جزئیات بسته‌های اینترنت دانش آموزی را اعلام کرده و اعلام جزئیات فعال شدن این بسته‌ها از دیروز آغاز شده است. همچنین این بسته برای تعداد زیادی از دانش آموزان فعال شده است.

وی ادامه داد: بسته‌های اینترنت رایگان تنها برای سایت‌هایی که وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده، رایگان خواهد بود و بسته‌ها نیز به صورت ماهیانه برای دانش آموزان فعال می‌شود. این بسته‌ها تنها برای استفاده از شبکه شاد نیست و دانش آموزان از ابزارهای دیگر نیز می‌توانند استفاده کنند. اینترنت شبکه شاد به طور کلی رایگان بوده و اتصال مدارس به آن نیز آغاز شده است.

وزیر ارتباطات با اشاره به درنظر گرفتن بسته اینترنتی دیگر برای دانش آموزان گفت: بسته‌ای که برای دانش آموزان در نظر گرفته‌ایم شاد نام دارد، البته یک بسته اینترنت دیگر نیز برای دانش آموزان خواهیم داشت که جزئیات آن طی چند روز آینده اعلام می‌شود.

آذری جهرمی در مورد بسته اینترنت معلمان گفت: مصرف اینترنت برای معلمان بیشتر از دانش آموزان است، به همین جهت ظرفیت بسته اینترنت معلمان نیز بیشتر خواهد بود، در فروردین امسال بسته ۲۰ گیگابایت اینترنت برای معلمان فعال شد و مورد استفاده قرار گرفت. در حال حاضر قصد داریم این بسته را برای ۶۰۰ هزار معلم مجددا فعال کنیم.

وزیر ارتباطات در مورد سرعت اینترنت نیز اعلام کرد: با اتصال شبکه ملی اطلاعات به مدارس، معلمین و دانش آموزان می‌توانند از اینترنت رایگان بهره‌مند شوند. به دنبال آن هستیم تا سرعت اینترنت برای معلمان و دانش آموزان در مدرسه افزایش پیدا کند. متوسط مصرف دیروز ۵ مگابیت بود، البته ظرفیت هدف ما بسیار بیشتر است و این ظرفیت افزایش پیدا خواهد کرد.

نوشته بسته اینترنت رایگان برای ۶۰۰ هزار معلم فعال خواهد شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .