شبکه ملی اطلاعات ایرانسل

به گزارش آی‌تی‌رسان، ساعتی پیش آیین بهره‌برداری از توسعه خدمات دیجیتال ایرانسل به میزبانی این اپراتور در سالن آمفی تئاتر مرکز ایرانسل و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. طی این مراسم یک هزار و سی و چهار روستا با سرمایه بیش از سی صد و چهار میلیارد تومان به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند این اپراتور متصل شدند.

روستاهای جدیدی که به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند از استان‌های کردستان، خراسان رضوی، هرمزگان و فارس بودند. به این ترتیب تعداد روستا‌های تحت پوشش ایرانسل به عدد ۱۷۶۴۴ رسید. این درحالی است که ماه گذشته نیز طی مراسمی ١۵٨۷ روستا جدید توسط همراه اول به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. بر اساس آخرین گزارش‌های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مجموع پوشش ایرانسل و رایتل در روستاها به مقدار ۴۰ درصد شبکه همراه اول است.

در این مراسم دکتر عباسی، مدیرعامل مجموعه ایرانسل اعلام کردند: ۵۱ میلیون نفر در کشور مشترک ایرانسل هستند، همچنین تعداد مشترکان اینترنت همراه ما نیز به سی و هفت میلیون نفر می‌رسد. تعداد ۱۷۶۴۴ روستا‌ تحت پوشش این شبکه قرار دارند و تعداد شهرها و دهستان‌های تحت پوشش ایرانسل نیز به ۴۳۰۴ عدد می‌رسد.

طی این مراسم اعلام شد که تاکنون بیش از ۹ هزار روستا به شبکه ۴G متصل هستند و تعداد مشترکین این اپراتور در روستاها به ۱۱ میلیون نفر می‌رسد. در ادامه این مراسم سایت ایرانسل در روستا‌ شهنیز استان کهگیلویه و بویراحمد و همچنین روستا گلانه استان کردستان به نمایندگی از تمامی یک هزار و سی و چهار روستا افتتاح شد.

محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با اشاره به توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاها در راستای توسعه عدالت اجتماعی عنوان کرد: دولت مکلف است تا ۹۰ درصد روستا‌های بیش از ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند.

نوشته با همکاری ایرانسل، شبکه ملی اطلاعات به ۱۰۳۴ روستای جدید رسید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .