امکانات One UI 2.5

کمپانی سامسونگ اخیرا انتشار به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 2.5 برای اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 را آغاز کرد. دستگاه‌های سری گلکسی نوت ۲۰ نیز به‌صورت پیش‌فرض با آخرین ورژن رابط کاربری اختصاصی سامسونگ روانه بازار می‌شوند. همچنین کمپانی کره‌ای قصد دارد تا به‌روزرسانی One UI 2.5 را برای سایر دستگاه‌های پرچم‌دار خود نظیر سری گلکسی S10، گلکسی نوت ۱۰، گلکسی S9 و گلکسی نوت ۹ عرضه نماید. One UI 2.5 احتمالا همانند یک به‌روزرسانی کوچک به‌نظر می‌رسد؛ اما دربردارنده چندین مورد تغییرات و اصلاحات قابل‌توجه است.

رابط کاربری One UI 2.5 برخی اصلاحات کاملا ضروری و کاربردی را به پوسته اندرویدی گجت‌های سامسونگی اضافه می‌کند. همچنین بسیاری از انیمیشن‌های سیستمی بهینه‌سازی شده و از چندین قابلیت کوچک اما مهم نیز رونمایی شده است.

رابط کاربری One UI 2.5 به‌صورت پیش‌فرض روی هندست‌های سری گلکسی نوت ۲۰ بارگذاری شده است؛ اما این به‌روزرسانی برای گجت‌های زیر نیز منتشر خواهد شد:

  • سری گلکسی S20 (در حال انتشار)
  • سری گلکسی S10
  • سری گلکسی نوت ۱۰
  • سری گلکسی S9
  • سری گلکسی نوت ۹
  • گلکسی زد فلیپ
  • گلکسی فولد

در حال حاضر سامسونگ انتشار به‌روزرسانی One UI 2.5 برای اسمارت‌فون‌های سری گلکسی S20 را آغاز نموده است و سایر دستگاه نیز به تدریج این به‌روزرسانی را دریافت خواهند کرد. بایستی به‌خاطر داشت که تمامی قابلیت‌های جدید رابط کاربری One UI 2.5 در کلیه دستگاه‌های پرچم‌دار سامسونگی فوق قابل دسترس نخواهند بود. در ادامه به بررسی کلیه امکانات جدید رابط کاربری One UI 2.5 می‌پردازیم:

  • پشتیبانی از ژست پیمایشی برای لانچرهای متفرقه

اگرچه سال گذشته شرکت سامسونگ با انتشار رابط کاربری One UI 2 مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید ۱۰ قابلیت پشتیبانی از ژست پیمایشی را به One UI اضافه کرد؛ اما این ژست‌ها صرفا روی لانچر اصلی دستگاه فعال بودند. با انتشار به‌روزرسانی One UI 2.5 سامسونگ بالاخره قابلیت پشتیبانی از ژست‌های اندروید ۱۰ را به لانچرهای متفرقه اضافه می‌کند. این موضوع بدان معناست که کاربران بالاخره می‌توانند بر روی لانچرهای موردعلاقه خود نظیر Nova و Lawnchair از ژست‌های حرکتی استفاده کنند.

متاسفانه به‌نظر می‌رسد که این قابلیت دارای باگ‌هایی است؛ چرا که با نصب لانچر Nova روی اسمارت‌فون گلکسی S20 پلاس ژست‌های پیمایشی عملکرد روانی نداشته و ژست بازگشت به صفحه هوم بعضا با خطای توقف عملکرد (Stoped Working) مواجه می‌شود.

  • حالت ویدیویی حرفه‌ای (Pro Video mode)

گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ همواره در اپلیکیشن‌های دوربین خود مجهز به حالت Pro هستند. این مشخصه به کاربران امکان می‌دهد تا پیش از ثبت تصاویر به تنظیمات مختلف دوربین نظیر ISO، سرعت شاتر، توازن رنگ سفید، نقاط فوکوس خودکار و سایر تنظیمات دسترسی داشته باشند. با انتشار به‌روزرسانی One UI 2.5 سامسونگ همین حالت Pro را برای ویدیوها نیز ارائه نموده است. این موضوع بدان معناست که اکنون کاربران از طریق قابلیت مذکور می‌توانند تنظیمات دوربین جهت فیلم‌برداری را به دلخواه تغییر دهند. همچنین در این‌حالت کاربر قادر به انتخاب میکروفون موردنظر خود جهت ضبط صدا نیز خواهد بود.

  • ضبط ویدیوهای سینمایی

اکنون سامسونگ در حالت Pro Video امکان ضبط ویدیو با نسبت ابعاد سینمایی ۲۱:۹ و حداکثر رزولوشن ۸K را فراهم نموده است. چنان‌چه در زمینه عکاسی و فیلم‌برداری حرفه‌ای هستید؛ در این‌صورت اضافه شدن قابلیت ضبط ویدیوهای سینمایی برای شما بسیار خرسندکننده خواهد بود.

  • استفاده از میکروفون خارجی

اکنون کاربران می‌توانند ایربادهای بلوتوثی نظیر گلکسی بادز یا هر میکروفون خارجی دیگری را به اسمارت‌فون گلکسی خود متصل نموده و هنگام ضبط ویدیو از آن به‌عنوان میکروفون بهره‌برداری کنند.

  • اشتراک‌گذاری آسان پسورد وای‌فای

کاربران اکنون می‌توانند کلمه‌عبور شبکه وای‌فای که در حال حاضر به آن متصل هستند را به آسانی با سایر دستگاه‌های گلکسی مجاور که در فهرست مخاطبان حضور دارند؛ به اشتراک بگذارند. بدین‌ترتیب کاربران گلکسی S20 هنگام اتصال به یک شبکه وای‌فای جدید گزینه مربوط به درخواست پسورد از کاربران سایر دستگاه‌های گلکسی مجاور را مشاهده خواهند کرد.

  • Wireless DeX

اکنون کاربران می‌توانند تلویزیون هوشمند خود با قابلیت پشتیبانی از فناوری Miracast را به نمایشگر ثانویه برای مشخصه DeX تبدیل کنند. بدین منظور کافیست با مراجعه به پنل تنظیمات سریع روی آیکون DeX ضربه بزنید. اکنون گوشی گلکسی S20 شما به‌صورت خودکار به نزدیکترین تلویزیون هوشمند متصل خواهد شد.

  • استفاده از گوشی به‌عنوان یک تاچ‌پد برای DeX

تجربه به‌روزرسانی شده DeX در رابط کاربری One UI 2.5 به کاربران گلکسی S20 امکان خواهد داد تا با استفاده از ژست‌های مولتی تاچ به کنترل نمایشگر ثانویه بپردازند. بدین‌ترتیب کاربران با حرکت پیمایشی ۳ انگشت دست به سمت بالا قادر به مشاهده کلیه اپلیکیشن‌های اخیرا اجرا شده خواهند بود. همچنین برای بازگشت به صفحه هوم و جابه‌جایی میان اپلیکیشن‌ها به ترتیب کافیست کاربران انگشتان خود را به سمت پایین و چپ یا راست حرکت دهند.

  • ارتقاء برنامه Samsung Notes

در راستای به‌روزرسانی رابط کاربری One UI 2.5 شرکت سامسونگ اپلیکیشن Notes خود را با قابلیت‌های جدید و چشمگیر به‌روزرسانی نموده است. اکنون کاربران به گزینه‌ای جهت مرتبط نمودن خط ویژه‌ای از متن به یک محتوای صوتی ضبط شده دسترسی دارند. همچنین اکنون نگارش یادداشت‌های دستنویس با زبان‌های مختلف امکان‌پذیر است. این متون به‌صورت خودکار قابل تشخیص بوده و میان دستگاه‌های مختلف قابل اشتراک‌گذاری هستند.

نوشته با تمامی امکانات جدید رابط کاربری One UI 2.5 سامسونگ آشنا شوید اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .