سه‌ماهه دوم سال 2020 هواوی

به گفته مینگ چی‌کو؛ تحلیلگر موسسه تحقیقاتی TF International Securities (به نقل از وبسایت MyFixGuide) با ادامه ممنوعیت‌ها و فشارها علیه هواوی این کمپانی چینی احتمالا دچار فروپاشی شده و از بازار اسمارت‌فون کناره‌گیری خواهد کرد. از سال گذشته ایالات‌متحده همواره عملکرد هواوی را زیر ذره‌بین قرار داده است. اقدامات تقابلی دولت آمریکا با انتقال نام هواوی به لیست سیاه آغاز شد؛ تصمیمی که نهایتا قطع روابط گوگل با غول چینی را به‌دنبال داشت. در نتیجه اکنون گوشی‌های جدید هواوی و آنر دیگر با اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های گوگلی به بازار عرضه نخواهند شد.

محدودیت‌های جدیدتر بدان معناست که اکنون هواوی نه تنها برای ساخت تراشه‌های بومی کایرین خود قادر به کمک گرفتن از شرکت‌های تولیدکننده نیمه‌هادی نیست؛ بلکه حتی مجاز به خریداری تراشه از تولیدکنندگانی نظیر کوالکام و مدیاتک نیز نخواهد بود. دلیل پشت پرده چنین پدیده‌ای این است که اکثر صنایع از جمله تولیدکنندگان طرف قرارداد و تامین‌کنندگان لنزهای دوربین از فناوری‌های اصالتا آمریکایی استفاده می‌کنند و این شرکت‌ها در صورت تمایل به ادامه روابط تجاری با هواوی پس از روز ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) ناچارا بایستی درخواست خود برای دریافت مجوز ویژه را ارائه نمایند.

مدیاتک یکی از کمپانی‌هایی است که به منظور دریافت مجوز ادامه فروش محصولات خود به هواوی پیش‌تر درخواست خود را به دولت آمریکا ارائه نموده است. به عقیده آقای کو پس از پایان مهلت زمانی مقرر حتی اگر هواوی به نحوی قادر به تهیه قطعات اسمارت‌فونی موردنیاز خود باشد؛ توان رقابتی این شرکت و سهم آن از بازار کماکان کاهش خواهد یافت.

از شکوفایی تا تلاش برای بقا

در ۳ ماهه دوم سال ۲۰۲۰ هواوی با پیشی گرفتن از سامسونگ به بزرگترین فروشنده اسمارت‌فون در جهان تبدیل شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها فروش جهانی هواوی در سال ۲۰۲۱ تا ۷۵ درصد کاهش خواهد یافت. این پدیده به‌معنای کاهش نیاز شرکت به قطعاتی نظیر دوربین و تراشه‌های ۵G خواهد بود؛ وضعیتی که نهایتا می‌تواند کل صنعت را تحت تاثیر قرار دهد.

هواوی ظاهرا برای قطعات مورد استفاده در اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار خود استانداردهای سطح بالایی در نظر گرفته است و در صورت کاهش مقیاس تولید احتمالا کل زنجیره تامین متضرر خواهد شد. این وضعیت تامین‌کنندگان را وادار خواهد کرد تا قیمت قطعات خود را در سال آینده کاهش داده و چنین شرایطی نهایتا می‌تواند به کاهش سرعت پیشرفت‌های تکنولوژیک منجر شود.

به گفته آقای کو کاهش سهم هواوی از بازار بهترین سناریوی ممکن به‌شمار می‌رود. همچنین خروج غول چینی از بازار اسمارت‌فون بدترین سناریوی محتمل محسوب می‌شود. بر اساس گزارشات پیشین در صورت عدم رفع محدودیت‌ها هواوی ۳۰ درصد سهم خود از بازار چین را به رقبای محلی خود واگذار خواهد کرد. پیش‌بینی‌های آقای کو نیز با این گزارشات همسو بوده و به باور وی مشکلات پیش روی هواوی نهایتا به نفع کمپانی‌های اپل، اوپو، ویوو و شیائومی تمام خواهند شد.

نوشته با ادامه ممنوعیت‌ها علیه هواوی این شرکت احتمالا از بازار اسمارت‌فون خارج خواهد شد! اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .