مارک زاکربرگ دیگر سومین شخصیت ثروتمند در جهان محسوب نمی‌شود. پس از افزایش قیمت سهام شرکت تسلا در روز دوشنبه و در پایان معاملات روز ۳۱ آگوست (۱۰ شهریورماه) ایلان ماسک با دستیابی به دارایی خالص ۱۱۵ میلیارد دلاری عنوان سومین شخص ثروتمند در فهرست میلیاردرهای نشریه بلومبرگ را به خود اختصاص داد. بدین‌ترتیب ثروت خالص بنیانگذار شرکت‌های تسلا و SpaceX در مقایسه با دارایی خالص ۱۱۱ میلیارد دلاری مارک زاکربرگ حدودا ۴ میلیارد دلار بیش‌تر است. همچنین بیل گیتس با دارایی خالص ۱۲۵ میلیارد دلاری در جایگاه دوم قرار دارد.

جف بزوس؛ موسس و مدیرعامل شرکت آمازون با دارایی خالص ۲۰۲ میلیارد دلاری خود کماکان ثروتمندترین شخصیت جهان به‌شمار می‌رود. این جهش رتبه حدودا ۲ هفته پس از جابه‌جایی ایلان ماسک به جایگاه چهارم فهرست روی داد. قیمت سهام تسلا در مقایسه با سال گذشته تقریبا ۴۸۰ درصد افزایش یافته و اکنون ارزش آن در بازار به بیش از ۴۵۰ میلیارد دلار رسیده است.

اعمال سیاست تقسیم ۵ به ۱ سهام در هفته گذشته موجب کاهش قیمت سهم از محدوده ۲۲۰۰ دلار شد؛ اما در ادامه قیمت سهام جهش حدودا ۱۲٫۵ درصدی را تجربه کرد. در معاملات روز سه‌شنبه قیمت سهام تسلا با کاهش کمی بیش از ۲ درصدی به ۴۸۷٫۲۴ دلار رسید.

نوشته ایلان ماسک با پیشی گرفتن از مارک زاکربرگ به سومین شخصیت ثروتمند در جهان تبدیل شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .