دستگاه دونمایشگره سرفیس Duo مایکروسافت گرچه دقیقا یک گوشی تاشو نیست، اما توانسته است توجه خیلی‌ها را به خود جلب کند. این دستگاه دارای دو صفحه‌نمایش ۵.۶ اینچی با رزولوشن ۱۸۰۰x۱۳۵۰ پیکسل است که در حالت کاملا باز تبدیل به یک تبلت ۸.۳ اینچی می‌شود. سرفیس Duo در حالت بسته می‌تواند در جیب جا شود و یک مرز عمودی قابل‌رویت بین نمایشگرهای آن وجود دارد.

سرفیس Duo از اتصال ۵G پشتیبانی نخواهد کرد

مایکروسافت ماه اکتبر سال گذشته اعلام کرد که این دستگاه واقعی است و برای فصل خرید تعطیلات ۲۰۲۰ آماده خواهد شد. اما ماه گذشته، منابع مطلع خبر دادند که مایکروسافت ایجاد نرم‌افزار و سخت‌افزار آن را به اتمام رسانده و بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری آن تا ماه آینده کامل خواهد شد. اگر این خبر صحت داشته باشد، سرفیس Duo ممکن است خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها عرضه شود. البته این احتمال وجود دارد که مایکروسافت عرضه اولیه Duo را محدود به توسعه‌دهندگان کند تا بازخوردهای مفید آن‌ها را دریافت نماید.

اوایل امسال، ساتیا نادلا مدیر اجرایی مایکروسافت، عکسی را منتشر کرد که سرفیس Duo را در دستانش نشان می‌داد. امروز نیز عکس دیگری از این دستگاه منتشر شده که می‌تواند عرضه زودهنگام آن را تایید کند. به گزارش MyDrivers، مایکروسافت به‌علت شیوع ویروس کرونا به کارکنان خود دستور داده است که از داخل خانه کارهای خود را انجام دهند. به‌همین‌خاطر، فرانک شاو (Frank Shaw) یکی از مدیران شرکت، عکسی از دفتر خانگی خود گرفته که در گوشه پایین سمت چپ آن می‌توان سرفیس Duo را مشاهده کرد. اگر بخواهیم خوشبینانه به این تصویر نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که Duo خیلی زودتر از پیش‌بینی‌ها برای عرضه اولیه آماده خواهد شد. اما باید توجه داشته باشیم که شاو از مدیران ارشد مایکروسافت است و به‌راحتی می‌تواند به نمونه‌های اولیه پیش‌تولید آن دسترسی داشته باشد. بنابراین صرفا با دیدن ظاهر دستگاه نمی‌توان گفت که برای عرضه آماده است.

تا جایی که می‌دانیم، سرفیس Duo مجهز به چیپست اسنپ‌دراگون ۸۵۵ خواهد بود. استفاده از تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام می‌تواند باعث کاهش هزینه‌ها شود و به مایکروسافت اجازه دهد تا در مورد قیمت آن انعطاف بیشتری به خرج دهد. انتظار می‌رود که مدل پایه این دستگاه دارای ۶ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی باشد، هرچند که ممکن است نسخه‌های دیگری هم از آن ارایه شود. همچنین به نظر نمی‌رسد که سرفیس Duo دارای اتصال ۵G باشد.

مایکروسافت، سرفیس Duo را صرفا یک هندست قابل‌تبدیل به تبلت نمی‌بیند؛ بلکه تصمیم دارد تا با بهینه‌سازی برنامه‌هایی مثل آفیس سوئیت برای نمایشگرهای دوگانه، موفقیت بزرگی را برای آن در دنیای کسب‌وکارها رقم بزند. این دستگاه همچنین مجهز به قلم سرفیس پن خواهد بود و سیستم‌عامل اندروید را بر روی خود اجرا خواهد کرد. این اولین گوشی مایکروسافت است که با اندروید اجرا می‌شود. مایکروسافت ضمنا در حال همکاری با گوگل است تا نسخه‌های خاصی از اپلیکیشن‌های اندرویدی گوگل را برای این دستگاه دونمایشگره ارایه کند.

سرفیس Duo ابتدا قرار بود در سال ۲۰۱۸ با ویندوز معرفی شود. مایکروسافت در فاصله بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ پتنت‌های زیادی را برای هندست دونمایشگره به ثبت رسانده و یکی از این پتنت‌ها نشان می‌دهد که سنسورهای روی لولای Duo قادر به خواندن جهت قرارگیری دو نمایشگر نسبت به هم خواهد بود و به رابط کاربری اجازه خواهد داد تا مطابق آن وضعیت خود را تنظیم کند. برای مثال، زمانی که نمایشگرها به شکل V معکوس قرار می‌گیرند، Duo می‌تواند به‌طور خودکار یک رابط کاربری شامل ساعت آلارم را نشان دهد.

سرفیس Duo گرچه از نظر تکنولوژی مثل گلکسی فولد، گلکسی زد فلیپ و موتورولا ریزر و هواوی میت X پیشرفته نیست، اما صحبت‌ها و بحث‌های زیادی درباره آن وجود دارد و این نشان می‌دهد که خیلی‌ها برای عرضه آن لحظه‌شماری می‌کنند.

نوشته انتشار یک تصویر تایید می‌کند که عرضه مایکروسافت سرفیس Duo نزدیک است اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .
0دیدگاه

ارسال نظر