همکاری ایران و روسیه

ایران و روسیه برنامه دارند تا همکاری‌های خود را در زمینه ارتباطات و فناوری اطلاعات افزایش دهند. امور بین الملل سازمان فناوری اطلاعات ایران روز گذشته خبر از برگزاری دومین جلسه کارگروه مشترک همکاری‌ ایران و روسیه در حوزه ICT و فناوری اطلاعات داد. این برنامه به صورت مشترک و با حضور نمایندگان هر دو طرف به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد.

پیشنهاد همکاری در این برنامه در پنج حوزه امنیت سایبری، شهر هوشمند، آموزش، اقتصاد دیجیتال و دولت الکترونیک مطرح شده و به امضای هر دو طرف رسید. سند امضا این برنامه نیز به صورت جداگانه به تهران و مسکو ارسال شد. همکاری ایران و روسیه در زمینه فناوری اطلاعات از سال ۱۳۹۶ و میان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران و مخابرات، توسعه دیجیتال و ارتباطات جمعی روسیه آغاز شد.

در این جلسه مشترک از طرف ایران دکتر امیر قدیری، مدیر کل دفتر رییس سازمان، روابط عمومی و امور بین‌الملل و از سمت روسیه، دیمیتری کاراندین، مشاور پروژه‌های بین‌المللی مرکز تحلیلی دولت فدراسیون روسیه هدایت این نشست را به عهده داشتند.

همکاری ایران و روسیه

طی این نشست هر دو طرف به ادامه همکاری در زمینه‌های شهر هوشمند، توسعه کسب و کارهای نوین، هوش مصنوعی و دولت الکترونیکی تاکید داشتند و به آغاز همکاری در سطح کارشناسی در حوزه‌های کم اهمیت‌تر نیز ابراز امیدواری کردند.

در نشست همکاری‌ ایران و روسیه نمایندگانی از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، شرکت ارتباطات سیار ایران، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیز دانشکده علمی کاربردی پست و مخابرات نیز حضور داشتند.

نوشته افزایش همکاری‌ ایران و روسیه در حوزه امنیت سایبری، شهر هوشمند و اقتصاد دیجیتال اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .