محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، روز گذشته در صحن علنی مجلس حاضر شد و در مورد عملکرد وزارت تحت امر خود به نمایندگان پاسخ داد. وی همچنین در مورد موانع پیش روی گسترش شبکه ملی اطلاعات در روستاها، دستاوردهای فضایی کشور و همچنین وضعیت پیام‌رسان‌های داخلی و شبکه‌های مجازی توضیحاتی را ارائه کرد.

انحصار در ارتباطات درون شهری باید شکسته شود

آذری جهرمی در بخشی از سخنان خود با اشاره به محک جدی شبکه‌های ارتباطی و فضای مجازی در دوره قرنطینه کرونا و انحصار شکنی در این حوزه اعلام کرد: این ایام مشخص کرد که در ارتباطات ثابت به هر نحو ممکن باید انحصار شکسته شود و خصوصی‌سازی مخابرات با توجه به دستاوردهایی که داشته است مشکلاتی نیز دارد که باید برطرف شود.

وی با تاکید به ضعف مخابرات در ارائه خدمات مطلوب به ویژه در دوران کرونا و لزوم سرمایه گذاری بخش خصوصی در این حوزه گفت: واگذاری کابل‌های زیرزمینی و سیم مسی به ‌نوعی باید مورد بازنگری قرار گیرد و در شبکه درون استانی یا باید مجوز برای ورود دولت داده شود یا راه برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی باز شود.

آذری جهرمی در مورد وضعیت پوشش پهنای باند در روستاها اعلام کرد: با توجه به وجود پوشش مناسب اما در برخی روستاها پهنای باند موجود کفاف نیاز روستاییان را نمی‌داد، البته این مشکلات باید با یک حرکت مشترک بین مجلس و دولت حل شود. باید شرکت مخابرات ایران را وارد گود رقابت کنیم تا باعث رشد و بالندگی این شرکت شود و مردم نیز خدمات بهتری دریافت کنند.

وزیر ارتباطات با تاکید به اهمیت خصوصی سازی و انحصار شکنی در ارائه خدمات به مردم عنوان کرد: یک مانع بزرگی به نام مخابرات ایران که انحصار ذاتی دارد امروز نمی‌گذارد شبکه پیش برود، کانال زیرزمینی که جزو انفال عمومی است با خصوصی‌سازی به مخابرات واگذارشده است این را برگردانید تا مسئله حل شود.

در راستای سخنان محمد جواد آذری جهرمی در مجلس، حمید فتاحی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتر نوشت: آذری ‌جهرمی امروز درمجلس به یکی از مهمترین موانع توسعه شبکه ملی اطلاعات و افزایش کیفیت دسترسی‌ یعنی انحصار در ارتباطات درون شهری اشاره کرد و از مجلس برای رفع این انحصار کمک خواست. هم شرکت‌های بخش‌خصوصی هم شرکت زیرساخت آمادگی دارند این مشکل را به سرعت حل کنند.

نوشته آذری جهرمی از آمادگی وزارت اطلاعات برای شکستن انحصار مخابرات در ارایه خدمات خبر داد اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.

منبع

تمامی مطالب به صورت rss از وب سایت های مرجع دریافت شده است .